تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۲
جالب است ۰
وزیر امور اقتصادی و دارایی از ارزیابی مثبت مقامات و کارشناسان جهانی از سرمایه گذاری در ایران خبر داد.
ارزیابی مثبت مقامات و کارشناسان جهانی از سرمایه‌گذاری در ایران
به گزارش سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از واحد مرکزی خبر، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که برای شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در نیویورک به سر می برد، گفت مقامات و کارشناسان امور مالی شرکت کننده در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول فضای سرمایه گذاری در ایران را مناسب و مثبت ارزیابی می کنند.

طیب نیا تاکید کرد: علیرغم ادامه تحریم ها ضد ایران ، ما با تبعیت از سیاست اقتصاد مقاومتی موفق شده ایم مشکلات عمده اقتصاد ایران را کنترل کنیم. اکنون در ایران نرخ تورم به شکل معنی داری کاهش یافته است و نرخ رشد اقتصادی کشور پس از اینکه به مدت دو سال متوالی منفی بود خوشبختانه در بهار امسال مثبت شد.

وی تصریح کرد: زمینه مناسبی در اذهان مسئولین و کارشناسان اقتصادی و مقامات کشورها ایجاد شده است مبنی بر اینکه کاربرد سلاح تحریم ضد کشورها باید محدود شود و جلوی این کار گرفته شود.

طیب نیا خاطرنشان کرد: سایر مسئولان و مقاماتی که از کشورهای مختلف در این اجلاس شرکت داشتند موفقیت های چشمگیر ایران را ارزشمند و ستودنی ارزیابی و همه آنها تاکید کردند استفاده از ابزار تحریم برای تحمیل دیدگاه های سیاسی بر کشورها نه تنها نفعی برای جامعه جهانی ندارد بلکه موجبات تشدید رکود ،کسادی ،فقر و محرومیت را در سطح جهان فراهم خواهد کرد .

طیب نیا افزود: خوشبخاته اکثر مقامات کشورهای مختلف و سرمایه گذارانی که در این اجلاس شرکت دارند به شدت علاقمند هستند در ایران حضور داشته باشند و از فرصت های مناسب و سودآوری که در اقتصاد ایران وجود دارد استفاده کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که برای شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در نیویورک به سر می برد گفت: در ملاقات های متعددی که با مقامات مالی و سرمایه گذاران کشورهای مختلف صورت دادیم مشخص شد که سلاح تحریم علیه ایران کاربرد خود را از دست داده و این تحریم ها دیگر نمی تواند ادامه یابد .

طیب نیا افزود: همه کشورها برای استفاده از فضای مثبت به وجود امده در ایران از همدیگر سبقت می گیرند تا بتوانند در ایران سرمایه گذاری کنند.

طیب نیا تصریح کرد: اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که همه ساله در این فصل با شرکت چندین هزار نفر از کارشناسان و مقامات اقتصادی و مالی جهان برگزار می شود فرصت مناسبی است تا مسایل مربوط به اقتصاد جهانی از جمله رشد و توسعه ، اشتغال و سرمایه گذاری و مسایل زیست محیطی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و با همفکری راه حل های مناسبی برای ارتقای توسعه جهانی فراهم بشود .

وی افزود: در این اجلاس تلاش کردیم تا برنامه ها و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران و موفقیت های به دست آمده را تشریح کنیم که البته مورد استقبال اکثر مقامات و کارشناسان قرار گرفت.

وی گفت: در ملاقات با یکی از کارشناسان ارشد صندوق بین المللی پول ، وی از موفقیت های چشمگیرجمهوری اسلامی ایران در یکسال گذشته اظهار رضایت کردند و موافق بود که تحریم ها علیه ایران کارساز نیست و به هیچ وجه نمی توان از این سلاح برای پیشبرد خواسته های سیاسی خود و تحمیل آن بر مردم و جامعه ایران استفاده کرد.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjz.eiuuqehffs.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین