تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۴
جالب است ۰
رحمانی: «چنانچه این وزارتخانه مطمئن شود تولید هر قطعه یا تجهیزات به اندازه نیاز کشور و با کیفیت مناسب وجود دارد، از واردات آن جلوگیری خواهد کرد.»
واردات کالایی که درداخل قابل تامین باشد، ممنوع می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،رضا رحمانی امروز (سه‌شنبه) در جریان برگزاری میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات افزود: ساخت داخل مورد تاکید است و این اقدام راهبرد اصلی برای حل مشکلات اساسی از جمله بیکاری و تورم محسوب می شود.

وی افزود: مدیریت بدون برنامه‌ریزی معنا ندارد و در نظر است تا سال 1400، به میزان 10 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی را داخل‌سازی کنیم که 500 میلیون دلار آن در حوزه برق الکترونیک و مخابرات است.

این مقام مسئول از سهم 1.4 میلیارد دلاری صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی در داخلی‌سازی قطعات و تجهیزات تا سال 1400 خبر داد که تا امروز و در جریان برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل این رقم از مرز 300 میلیون دلار داخلی سازی گذشته است.

وی بیان کرد: آنچه مهم است این است که این نهضت امروز آغاز شده و در مرحله نخست به دنبال جلوگیری از واردات بوده و پس از آن صادرات محصولات پیگیری خواهد شد

رحمانی به هفت محور اساسی مورد پیگیری این وزارتخانه برای امسال را یادآور شد و گفت: یکی از این محورها توسعه صادرات با اولویت 15 کشور همسایه و دو برابر شدن صادرات به این کشورها تا سال 1400 است.

وزیر صنعت اظهار داشت: سال گذشته در مجموع 24 میلیارد دلار به این کشورها صادرات انجام شد و در نظر داریم تا سال 1400 این رقم را به 48 میلیارد دلار افزایش دهیم.

به گفته وی، دو درصد واردات این کشورها اکنون از ایران است که تا سال 1400 به چهار درصد افزایش خواهد یافت.

رحمانی همچنین به حضور خود در نمایشگاه اخیر واردات چین اشاره کرد و گفت: چینی‌ها در سال گذشته میلادی دو هزار میلیارد دلار واردات داشتند و به گفته اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین و انجمن بازرگانان ایرانی حاضر در کشور، جمهوری اسلامی ایران  پتانسیل تامین 700 میلیارد دلار از واردات چینی ها را دارا است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به تکمیل سامانه «توان ایران» تا پایان ماه جاری اشاره کرد که در راستای قانون استفاده حداکثری از توان ساخت داخل ایجاد شده که یک نمایشگاه دائمی الکترونیکی بوده و نیازمندی‌ها و توانمندی‌های صنایع در آن دیده شده است.

وی با تقدیر از مشارکت سپاه، وزارت دفاع و بسیج در موضوع داخلی‌سازی خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته خودروهای سطح پارکینگ خودروسازان به حدود 200 هزار دستگاه رسیده بود که عمده آنها در چند قطعه مهم کسری داشتند که با برگزاری میز نخست داخلی سازی 200 هزار دستگاه از این خودروها تکمیل و تحویل مشتریان شدند.

رحمانی همچنین به کاهش 31 درصدی واردات کالاهای مصرفی در سال گذشته اشاره کرد که بخشی از آن ناشی از ممنوع شدن واردات یک هزار و 524 ردیف تعرفه از سوی این وزارتخانه بود و همه این ها مواردی بودند که توان و ظرفیت ساخت داخل آنها در کشور وجود دارد.

رحمانی در پایان اعلام کرد: امروز ضروری ترین کار در جنگ اقتصادی، توسعه نهضت ساخت داخل و تخصیص بهینه منابع است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjitei.uqeohzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما