تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۲
جالب است ۰
مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران از راه‌اندازی دو مجتمع عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: با ایجاد این بارانداز و بازارچه، به دنبال عرضه مستقیم محصولات کشاورزان به مصرف‌کنندگان هستیم.
راه‌اندازی ۲ بارانداز برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در تهران
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمود محمودی مدیر تعاون روستایی استان تهران در نشست خبری با حضور رئیس مدیریت برنامه‌ریزی استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم اظهار کرد: تنظیم بازار میوه شب عید سال جاری با توجه به تغییراتی که در مسئولیت‌های تنظیم بازار محصولات کشاورزی صورت گرفته به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل شده و این سازمان دیگر مسئولیتی در این خصوص ندارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با ایجاد باراندازها و بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در استان تهران گفت: با نظر سازمان برنامه و بودجه و ایجاد اساسنامه‌ها به دنبال ایجاد بارانداز و بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در استان تهران هستیم.

مدیر تعاون روستایی استان تهران افزود: برای ایجاد این بارانداز دو مکان پیش‌بینی شده است که به عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و پروتئینی خواهد پرداخت.

محمودی گفت: این دو مجتمع در انبارهای امین آباد و قسمت جنوبی شهرستان ری و زمینی به مساحت دو هکتار در شرکت تعاونی سبزی‌کاران در جنب بزرگراه امام علی (ع) راه‌اندازی می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر  در ارتباط با اینکه چه بخشی می‌توانند محصولات خود را به طور مستقیم در این مراکز عرضه کنند گفت: تعاونی‌ها و تشکل‌های تولیدی مرتبط و یا هر تولیدکننده‌ای که بتواند محصولات خود را به طور مستمر و مستقیم در این مراکز عرضه کند می‌تواند در این دو مجتمع فعالیت داشته باشند.

مدیر تعاون روستایی استان تهران ادامه داد: با وجود اینکه سعی می‌کنیم نهاده‌های بخش کشاورزی نظیر کود، سم و بذر را با قیمتت مناسبی تامین کنیم اما توجه به بخش بازرگانی کشاورزی نیز اهمیت دارد که با ایجاد بازارچه‌ها و مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی می‌توان این زنجیره را نیز کامل کرد.

محمودی افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، تولیدات خود را با کمترین قیمت به فروش می‌رسانند اما این محصولات با قیمت بالایی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد که ایجاد این باراندازها و بازارچه‌ها و تکمیل زنجیره‌های تولید از مزرعه تا سفره به کاهش واسطه‌گری کمک خواهد کرد.

وی همچنین اظهار کرد: برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی با شهرداری تهران نیز مذاکراتی داریم تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را درمیادین میوه و تره‌بار به طور مستقیم عرضه کنند.

مدیر تعاون روستایی استان تهران در ارتباط با صادرات محصولات کشاورزی استان تهران تصریح کرد: رب گوجه‌فرنگی،‌ علف و سبزی و صیفی استان تهران در حال برنامه‌ریزی برای صادرات است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgwx9n.ak97y4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین