تاریخ انتشار :شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۶
جالب است ۰
رئیس دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت

فرصت صادرات دارو از ایران به کشورهای مدیترانه شرقی وجود دارد

فرصت صادرات دارو و انتقال دانش بین ایران با کشورهای منطقه مدیترانه شرقی وجود دارد.
فرصت صادرات دارو از ایران به کشورهای مدیترانه شرقی وجود دارد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،احمد المنظری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره امکان صادرات دارو و تجهیزات پزشکی از ایران به کشورهای منطقه مدیترانه شرقی افزود: بیش از ۹۵ درصد داروهای مصرفی در ایران در داخل کشور تولید می‌شود و این موضوع برای ایران افتخار آمیز است و فرصت صادرات دارو برای ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: در سفر به ایران برای شرکت در شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی، یکی از همکاران ما دچار بیمار شده بود و من هم به بیمارستان رفتم و چون قدری احساس کسالت و سردرد می‌کردم، فشار خون من را با دستگاهی اندازه گیری کردند و بعد متوجه شدم که آن دستگاه مانیتور پیچیده هم ساخت ایران است.

رئیس دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت بیان کرد: داشتن امکانات در حوزه سلامت و ساخت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران با امنیت سلامت و بهداشت مرتبط است و این اتفاق خیلی خوبی محسوب می‌شود که ایران در این حوزه‌ها توانمند است و می‌تواند این موارد را با سایر کشورها نیز به اشتراک بگذارد.

وی افزود: رسانه‌ها در حوزه سلامت مسئولیت بزرگی دارند، به هر حال ما تلاش می‌کنیم در حوزه سلامت به افرادی که بیمار هستند کمک کنیم، اما رسانه‌ها در برابر همه جامعه مسئول هستند و باید فرهنگ سازی کنند.

المنظری درباره معرفی قابلیت‌های نظام سلامت ایران به سایر کشورها اظهار داشت: من قطعا قابلیت‌های ایران را در حوزه سلامت به سایر کشورهای منطقه معرفی می‌کنم و هرجا که می‌روم این کار را انجام می‌دهم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcezz8n.jh8fzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما