تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۴
جالب است ۰
١۰ هزار میلیارد تومان از حجم فعالیت‌های کشور در بخش کسب و کار مربوط به حوزه دیجیتال است.
 گردش مالی رسانه‌های دیجیتال در جهان چقدر است؟
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح بنیاد ملی کارآفرینی تولید محتوای دیجیتال اظهار کرد:این بنیاد شروع مبارکی است و تلاش می‌کنیم هر ماه از کارهای جدید در یک زیست بوم مناسب پرده‌برداری کنیم تا به جایگاه مناسب خود در این عرصه برسیم. شاید به عنوان دولت نتوانیم زیست بوم دیجیتال ایجاد کنیم اما می‌توانیم در ایجاد فضای مناسب برای گسترش این قبیل کسب و کارها اقدام کنیم.

وی گردش مالی صنعت رسانه و سرگرمی را ٢٢۰۰ میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: از این میزان  ١٢۰۰ میلیارد دلار در اختیار رسانه‌های دیجیتال، ٢6۰ میلیارد دلار در بخش انیمیشن و 240 میلیارد دلار به بازار تبلیغات دیجیتال اختصاص دارد.

وزیر کار با بیان اینکه باید به سهم 4۰ برابری در بخش انیمیشن و ١4 برابری در بخش تولید محتوای دیجیتال برسیم، افزود:اگر ایران بتواند به اندازه سهم جمعیتی یک درصدی خود از بازار محتوا و رسانه‌های دیجیتال، بازار خلق کند باید بازارهای موجود در حوزه محتوا و رسانه دیجیتال بیش از ١٣ برابر و در حوزه انیمیشن بیش از ٤۰ برابر شود که این امر بیانگر  وجود ظرفیت بالا برای ایجاد هزاران کسب و کار و توسعه بازار در داخل و خارج است.

شریعتمداری تاکید کرد:امروز در مراسم تاسیس بنیاد ملی کارآفرینی با محتوای دیجیتال از این اقدام مبارک استقبال می‌کنیم و آن را یک اتفاق اقتصادی خوب می‌دانیم. همچنان که در اجلاس سازمان جهانی کار موضوع بازار کار مطرح شد و نشان داد که دنیا به سمت فضای جدید کسب و کار حرکت می‌کند.

مشکلی مدیریتی بین رایتل با وزارت ارتباطات وجود ندارد

وزیر کار همچنین در جمع خبرنگاران درباره انتخاب رئیس جدید صندوق بازنشستگی کشوری توضیح داد: وزیر کار می تواند به شکل قانونی در کل صندوق‌ها مدیران را تا شش ماه به عنوان سرپرست منصوب کند و سرپرست‌ها کلیه اختیارات مدیران را دارند.

وی تاکید کرد: به دلیل‌ آنکه در اجرای تبصره یک ماده 17 قانون جامع ساختار نظام تأمین اجتماعی کشور اختلاف نظر وجود داشت برای رسیدگی به این اختلاف نظرها بین دو معاونت اداری استخدامی و حقوقی رئیس جمهوری مذاکراتی صورت گرفت که هفته پیش در جلسه دولت برای این موضوع تصمیم‌گیری و مقرر شد سازمان اداری-استخدامی از بین 14 پیشنهادی که برای معاونت‌ها و ریاست صندوق بازنشستگی کشوری ارائه کردیم بررسی‌های لازم را صورت داده و نتیجه نهایی را اعلام کند.

وی به مطالبات معوق کارگران برخی کارخانه‌ها اشاره کرد و گفت: مساله مالکیت عموما باعث ایجاد مشکلاتی برای کارگران کشور شده و به همین دلیل زندگی و معیشت آنها را تحت تاثیر قرار داده است ولی ما با حمایت دولت و سازمان خصوصی‌سازی درصدد هستیم که شرایط مناسبی را در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی ایجاد کنیم تا نگران و دغدغه کارگران برطرف شود.

وزیر کار همچنین با بیان اینکه هیچ مشکلی در حوزه مدیریتی میان اپراتور رایتل با وزارت ارتباطات وجود ندارد، افزود: رایتل یکی از اپراتورهای مهم کشور به شمار می‌رود و با هماهنگی وزارت ارتباطات همچنان کار خود را ادامه خواهد داشت و ما امیدواریم با فضای فنی موجود و اصلاح روش‌های نوآورانه در کسب و کار پوشش تمام نقاط از سوی این اپراتور را شاهد باشیم.

حجم مبادلات مالی ICT  به 6.5 تریلیون دلار می‌رسد

عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار نیز در مراسم امروز حجم تبادلات مالی و تجاری در حوزه ICT ‌را چهار تریلیون دلار در سال 2016 ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود این رقم در سال ٢۰٢٣ به 6.5 تریلیون دلار برسد.

وی با بیان اینکه ایجاد کسب و کار به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود، گفت:گاهی دولت ها برای تشکیل آنها وام و مجوز می‌دهند یا در حالت دیگر شتابدهنده ها از آنها حمایت می کنند، راه سوم نیز این است که کارخانه نوآوری راه‌اندازی کنیم و اخیرا به دلیل حمایتهای صورت گرفته مراجعه کننده بسیار داریم ولی یک لایه بالاتر هم وجود دارد، اینکه اکوسیستمی داشته باشیم که تمام این اقدامات در آنجا مستقر شود تا دولت برای شکل گیری این بستر کمک کند.

منصوری ادامه داد: به دلیل قوانین و مقررات موجود ایجاد فضای کسب و کار مناسب با حوزه تولید محتوا زمان می‌برد لذا یک راه میانبر و مشارکت بخش خصوصی و عمومی لازم است تا این موضوع به شکل روش‌مندی در جامعه نهادینه شود از این رو محور برنامه‌های وزارت کار نهادسازی در چند ماه آینده است تا با این هدف بستر و فرصت انطباق اکوسیستم متناسب با گسترش این کسب و کارهای محتوا محور را فراهم کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار ابراز امیدواری کرد: بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال به تدریج به چتری اختصاصی برای این صنعت سودآور تبدیل شود و فضای کسب و کار در حوزه دیجیتال را روز به روز گسترش دهد.

مشکل اصلی امروز تهران آلودگی و ترافیک نیست

پیروز حناچی شهردار تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: در دوره کنونی سرمایه‌های ما در شهر به حجم ساختمانها و کالبدهایی که در شهرها ایجاد می کنیم نیست بلکه توجه به زیرساختها و فراهم کردن فضای کسب و کار برای کسانی است که در حوزه‌های نرم افزاری کار الکترونیکی انجام می‌دهند.

وی افزود: با زیرساختهایی که در شهرداری تهران وجود دارد و همکاری شورای فناوری شهرداری تهران می‌توانیم فضای بیشتری در حوزه کسب و کار دیجیتال ایجاد کنیم و امیدواریم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخشی از کنترل مدیریت شهری را در حوزه‌های مختلف که قابلیت انجام چنین ماموریتی را دارد به دست بگیریم. همچنان که اقدامات موثری برای توسعه زیست بوم نوآوری صورت گرفته که می‌توان در بخش کنترل مدیریت شهری هم از آن بهره‌برداری کرد.

حناچی ادامه داد: در سال 96 هنگام انتخابات 45 درصد از مردم به اینترنت وصل بودند. شهریور ماه سال 1396 مردم تهران در یک نظرسنجی از آلودگی هوا و ترافیک به عنوان دو مشکل بزرگ خود نام بردند. شاید امروز مسایل اقتصادی و معیشتی اولویت آنها باشد ولی در آن زمان این دو مشکل مطرح بود و برخی شرکتها در فضای کسب و کار دیجیتال، سرویس‌های حمل و نقل جدیدی مثل دوچرخه را به مردم معرفی کردند و از این طریق بخشی از مشکلات برطرف شد.

شهردار تهران با اعلام حمایت شهرداری از فعالیتهای نوآورانه ابراز امیدواری کرد: استارت‌آپ‌ها با فعالیت‌های هوشمندانه و نوآورانه خود در فضای شهری تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم، نماد بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال به عنوان اولین نهاد توسعه اشتغال پایدار در رسته ICT رونمایی شد. همچنین تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت فضای مجازی صدا و سیما و بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال به امضا رسید و برنامه بلوچ باکس و انیمیشن گیگول دات کام (شبکه ملی تولید محتوای دیجیتال و ساخت انیمیشن)  نیز معرفی شد.

ایجاد مراکز خلاقیت، آموزش و توانمندسازی افراد مستعد در حوزه انیمیشن، راه‌اندازی شبکه ملی تولید محتوای دیجیتال، تولید محتوا با هدف توسعه بازار محتوا در بازارهایی نظیر تبلیغات، آموزش، سرگرمی، بین الملل،  تولید محتوای محلی و ایجاد و توسعه شرکت‌های توانمند محتوای دیجیتال، عرضه محتوا در بازارهای بین‌المللی با تمرکز بر زبان‌های عربی، ترکی، کردی و بلوچی، شکل دهی اجزای زیست ‌بوم توسعه کسب و کار مبتنی بر محتوای دیجیتال و سازماندهی و پشتیبانی از بنگاه‌های کسب و کار در بخش‌های مختلف اقتصادی، در یک زیست‌ بوم هدایت شده مبتنی بر محتوای دیجیتال از جمله اهداف راه‌اندازی بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال به شمار می‌رود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbfgbs.rhbzzpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت بیت کوین تا آخر فروردین ماه 1402
بالای 30 هزار دلار
زیر 20 هزار دلار
آخرین عناوین