تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۷
جالب است ۰
منابع آگاه خبر می‌دهند که چین قبل از امضای فاز اول توافق تجاری بین پکن و واشنگتن، خواهان برگزاری دور دیگری از مذاکرات تجاری است.
 چین قبل از امضای فاز اول توافق تجاری خواهان ۱ دور مذاکره دیگر است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،ترامپ در هفته گذشته اعلام کرد که به «فاز اول توافق اساسی تجاری» بین چین و آمریکا دست یافته است، اما حالا منابع آگاه خبر می‌دهند که چین قبل از امضای آن،  خواهان برگزاری دور دیگری از مذاکرات تجاری می‌باشد.

هنوز مشخص نیست که این دور جدید مذاکرات تجاری در واشنگتن انجام خواهد شد یا در پکن، اما امکان آن وجود دارد که گروه نمایندگان تجاری چین، به رهبری معاون نخست‌وزیر این کشور، ایو هی،  قبل از پایان ماه جاری برای قطعی کردن فاز اول توافق تجاری به آمریکا ارسال شوند.

بلومبرگ  با انتشار این اخبار اعلام کرد که چین خواهان این است که تعرفه‌های زمان‌بندی شده برای ماه دسامبر هم لغو شوند.

ترامپ در پایان مذاکرات تجاری هفته قبل چین و آمریکا اعلام کرد که دو طرف به فاز اول توافق تجاری اساسی خود رسیده‌اند. چین به عنوان بخشی از این توافق، قبول کرده است که نگرانی‌های آمریکا در مورد دارایی‌های معنوی را مورد توجه قرار داده و بین 40 تا 50 میلیارد دلار از محصولات کشاورزی آمریکا را خریداری کند، در عوض آمریکا هم قبول کرد افزایش تعرفه‌های زمان‌بندی شده برای این هفته را لغو کند.

اما در حالی که ترامپ نتیجه این مذاکرات را یک موفقیت اعلام کرده است، رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند که پیشرفت قابل‌توجهی صورت گرفته است، اما آنها این فاز اول را یک توافق ندانستند و اشاره‌ای هم به خریدهای کشاورزی نداشتند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjxhei.uqeiazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما