تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۸
جالب است ۰
مرکز مالی ایران برگزار می کند؛

آموزش کاربردی حقوق بازار سرمایه

مرکز مالی ایران شانزدهم مهر ماه دوره آموزش کاربردی حقوق بازار سرمایه برگزار می کند.
آموزش کاربردی حقوق بازار سرمایه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،دوره آموزش کاربردی حقوق بازار سرمایه طی4 ساعت در روز 16 مهرماه سال جاری به همت مرکز مالی ایران در محل این شرکت برگزار خواهد شد.

در این دوره، بررسی وضعیت قوانین و مقررات بازار سرمایه، مسئولیت نهادهای مالی واسط و ناظر، چگونگی حل اختلافات در کمیته های سازش و همچنین نحوه احقاق حق سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه به صورت مشروح آموزش داده می شود.

غلامعلی میرزایی منفرد، مدرس این دوره در خصوص ضرورت یادگیری کاربرد حقوق در بازار سرمایه می گوید: با تصویب قانون بازار اوراق بهادار در سال 1384، ارکان و تشکیلات بازار به شکل بنیادی دگرگون و نهاد ناظر از نهادهای مجری مجزا شد. از جمله نوآوری¬های این قانون و قوانین مصوب بعدی، پیش بینی ناهنجاری¬های بازار در سه قالب حقوقی«اختلاف»، «تخلف» و «جرم» و تعیین چارچوب قانونی برای رسیدگی به هر کدام در مراجع اختصاصی ویژه است.

وی افزود: از آنجا که آشنایی با قوانین و مقررات، «شرط ضروری» و نه «کافی» برای فعالیت در هر حوزه تخصصی است و جهل به قانون نیز رافع مسئولیت کیفری و انضباطی نیست و همچنین موجبات مسئولیت مدنی را نیز لزوماً مرتفع نمی¬کند، از طرف دیگر مشاهده می شد که بسیاری از نقض قوانین و مقررات توسط فعالان بازار اعم از ناشران و نهادهای مالی، نه به طور عامدانه بلکه ناشی از سهو، غفلت، سهل انگاری و بی مبالاتی یا تقصیر کارکنان یا مدیران اشخاص تحت نظارت واقع می¬شود، لذا در این دوره سعی خواهد شد مباحث شکلی و تشریفات رسیدگی به تخلفات انضباطی، حل و فصل اختلافات حرفه ای و جرایم بورسی و همچنین مراجع رسیدگی کننده و مقررات هر کدام، به علاوه نمونه دعاوی و ناهنجاری های واقع شده و راهکارهای پیشگیری از وقوع آنها شرح و بیان شود.

علاقه مندان برای ثبت نام در این دوره، می توانند به وب سایت مرکز مالی ایران (ifc.ir) مراجعه و یا تا پایان وقت اداری روز دوشنبه، 15 مهرماه با شماره های تماس مرکز مالی ایران 02166724545 - 02166720509- 02166740509 - 02166724343 تماس بگیرند. همچنین می توانند به  آدرس تهران - خیابان حافظ، شماره 192، ساختمان بورس اوراق بهادار، طبقه 18 مراجعه کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcefv8n.jh8n7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما