تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۲
جالب است ۰
۲ خواسته رئیسی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛

«امنیت اقتصادی» در کنار «مبارزه با فساد»

رئیس دستگاه قضا در جلسه اخیر دستگاههای عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان بر ایجاد امنیت برای فعالان اقتصادی در عین برخورد با قاچاقچیان عمده کالا تاکید کرده است.
«امنیت اقتصادی» در کنار «مبارزه با فساد»
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در جلسه اخیر رئیس قوه قضاییه با اعضای دستگاههای عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان هرمزگان مطالب مختلفی از سوی رئیس دستگاه  قضا در خصوص بحث تجارت خارجی و مبارزه  قاطع با پدیده قاچاق کالا و ارز مطرح شد.

به گفته ناظر گمرکات استان هرمزگان، در جلسه  اخیر با حضور 26 دستگاه عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان هرمزگان، فرمانده نیروی انتظامی استان، رئیس بازرسی، مدیر اموال تملیکی، تعزیرات حکومتی، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا به همراه مدیر کل گمرک شهید رجایی در کنار نمایندگان دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی حضور داشتند.

گفتنی است، در این جلسه حجت الاسلام رئیسی بر افزایش درآمدهای گمرکی در عین تسریع در ترخیص محموله‌های مربوط به مواد اولیه واحدهای تولیدی تاکید کرده است. در این  راستا مسئولان گمرک معتقدند برنامه‌های گمرک ایران در سال رونق تولید بایستی فرایندهای اخلال زا در مسیر تجارت خارجی حذف شده و این موضوع مستلزم ایجاد هماهنگی بین دستگاههای مجری در  این مسیر است.

بر این اساس به نظر می‌رسد، برای کاهش زمان فرایندهای گمرکی بایستی بین دستگاههای حاضر در ستاد مبارزه  با قاچاق کالا و ارز هماهنگی کامل ایجاد شود تا در عین مبارزه با قاچاق کالا فرایندهای مربوط به ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی در کوتاه ترین زمان صورت گیرد.

در همین راستا یک مقام گمرکی با اشاره به تاکید رئیس دستگاه قضا مبنی بر ایجاد امنیت برای فعالان اقتصادی و برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا گفت: گمرک تمام تلاش خود را در راستای افزایش تسهیلات در شرایط جنگ اقتصادی  در عین برخورد قاطع با متخلفان در دستور کار قرار خواهد داد.

نکته سوم که از سوی رئیس دستگاه قضا تاکید شد بحث تعیین تکلیف سریع و دقیق پرونده‌های مهم بود که این موضوع نیز در راستای برخورد با متخلفان عمده و قاچاقچیان بوده است. در همین خصوص مسئولان تاکید دارند تلاش می‌شود  با ایجاد هماهنگی بین دستگاههای مرتبط در عین کاهش تخلفات حداکثر تسهیلات به تولیدکنندگان از سوی گمرک ارائه شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchiqnm.23nmwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما