تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۷
جالب است ۰
بر اساس مدارک سازمان گمرک فدرال روسیه، در سال ۲۰۱۸ تبادل کالا روسیه و ایران به یک میلیارد و ۷۴۱ میلیون دلار آمریکا رسید که به میزان ۱.۹۹ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۷ رشد داشته است.
 جزییات آمار مبادلات تجاری ایران و روسیه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،صادرات از روسیه به ایران در سال 2018 به یک میلیارد و 207 میلیون دلار آمریکا رسیده است. همانند سال 2017 در بخش صادرات از روسیه به ایران در سال 2018، 65.64 درصد از کل حجم صادرات روسیه به ایران را ارسال مواد غذایی و محصولات اولیه کشاورزی تشکیل داده اند.

سازمان نظارت بر صادرات و واردات وزارت کشاورزی روسیه اطلاع داد که این کشور از آغاز سال تا ششم سپتامبر، محصولات کشاورزی صنعتی به میزان 14.9 میلیارد دلار صادر کرده است.

در پایان سال 2018 رییس مرکز صادرات روسیه، آندری اسلپنیف اطلاع داد که غله یکی از اصلی ترین گروه کالاها برای صادرات روسیه است. طبق اسناد وزارت کشاورزی از آغاز ژانویه سال 2019 غلات 33.4 درصد از کل صادرات محصولات کشاورزی صنعتی روسیه به خارج را تشکیل می دهند.

از جمله خریداران عمده مواد غذایی روسیه، ایران (906.2 میلیون دلار) است. بر اساس اسناد سازمان گمرک فدرال در سال 2018 روسیه محصولات کشاورزی صنعتی به میزان 25.8 میلیارد دلار (21.6 میلیارد دلار در سال 2017) صادر کرده است.

مدارک سازمان گمرک فدرال روسیه حاکی از آن است که رشد حداکثری صادرات روسیه به ایران در سال 2018 در مقایسه با سال 2017 برای برخی گروه های کالایی ثبت شده که در بین آنها غلات رشد قابل توجهی داشته است.

در سال 2017-2018 روسیه به ایران مواد غذایی از گروه های گندم به میزان 43.9 میلیون دلار صادر کرده است. در فوریه سال جاری روسیه، قزاقستان و ایران یادداشت تفاهمی مربوط به تعاملات در مسئله تجارت گندم و در چارچوب ادامه مذاکرات مربوط به منطقه آزاد تجاری بین این کشورها و همسایگانشان امضاء کردند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfvedt.w6djjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما