تاریخ انتشار :شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۵
جالب است ۰
ورود اطلاعات شرکت‌های دولتی در سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی طی یکسال اخیر ۱۴۰ درصدی افزایش یافت.
 افزایش ۱۴۰ درصدی ورود اطلاعات شرکت‌های دولتی در سامانه یکپارچه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، در جهت ارتقای کارایی شرکت داری دولتی سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی در وزارت اقتصاد راه اندازی و تعداد شرکت‌هایی که اطلاعات آنها در سامانه مزبور ثبت شده با افزایش 140 درصدی نسبت به مردادماه سال 1397 از 30 شرکت به 72 شرکت رسیده است.

تدوین لایحه نحوه اداره شرکت‌های دولتی، تعیین و ارایه فهرست شرکت های دولتی به منظور انجام حسابرسی عملیاتی برای طرح و تصویب در هیات وزیران و نیز تدوین آیین نامه تعیین حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی از جمله برنامه ها و اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی در دوره زمانی شهریورماه سال 1397 تا مردادماه سالجاری است.

این گزارش حاکی است: ارسال آیین نامه راهبری شرکتی در شرکت‌های دولتی به هیات وزیران و مشارکت و اظهار نظر نسبت به دستورالعمل شرایط احراز پست های مدیریتی مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی از دیگر اقدامات معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

گفتنی است، شرکت‌های دولتی با در اختیار داشتن حدود 70 درصد بودجه کل کشور در فعالیت های اقتصادی کشور نقش مهم و موثری دارند و عمدتا عهده دار وظایف حاکمیتی و تصدی گری دولت در حوزه امور اقتصادی و زیربنایی هستند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdf90k.yt0oj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما