تاریخ انتشار :جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۵
جالب است ۰
مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت بررسی شد.
مروری بر مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته گذشته
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است.

بازار سرمایه راه منطقی تامین مالی بخش مولد اقتصاد

رضا رحمانی ضمن مرور دیباچه تاریخ تولید صنعتی، راهکارهایی را برای برون‌رفت از وضعیت موجود، ارائه کرد و در پاسخ به مشکلات تامین مواد اولیه تولید گفت: از نظر من مشکل مواد اولیه قابل حل است. قابل حل که می‌گویم به این معنی نیست که کار ساده است، اما قابل حل است؛ منتها نقدینگی باید تامین شود. نقدینگی که تامین شود، مواد اولیه هم می‌آید. ایران کشوری نیست که نتواند برای صنایعش مواد اولیه را وارد کند. واقعیت هم این است که بخش عمده‌ای از مواد اولیه از داخل کشور تامین می‌شود. بعد هم در تامین موادی که از خارج از کشور وارد می‌شود مشکلی نداریم.

آمادگی شرکت های OMS برای دریافت خدمات سرویس های ارزش افزوده از سمات

شرکت های خدمات بر خط بازار سرمایه OMS) ) آمادگی همکاری خود را برای دریافت سرویس های ارزش افزوده به سهامداران از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کردند. حسین فهیمی در نشست نشست هم اندیشی مدیران شرکت های خدمات بر خط بازار سرمایه با مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم شرکت سپرده گذاری مرکزی فراهم کردن زیر ساخت های توسعه بازار سرمایه است، گفت: شرایط برای ارائه خدمات مبتنی بر ارزش افزوده در بازار فراهم شده است و شرکت های OMS می توانند از این خدمات بهره ببرند.

شفافیت و بهبود اقتصادی از خیابان بورس عبور می کند

یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در آیین آغازین پنجمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که با حضور سیستانی فرماندار اصفهان و مدیران اقتصادی برگزار شد به ایراد سخن پرداخت و گفت: برگزاری نمایشگاه هایی با موضوع بازار سرمایه پیام آور رشد و بلوغ سرمایه گذاری و سواد مالی است. وی  افزود: بازار سرمایه به تکیه گاه مهم نظام مالی کشور بدل شده و مسیر بهبود اقتصادی از خیابان بورس عبور می کند. امروز بزرگترین و شفاف ترین بنگاه های تولیدی در بورس و فرابورس حضور دارند یا محصولات آنها در بورس کالا و انرژی عرضه می شود.

بازار سرمایه پویا است

‏یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در همایش معرفی قابلیت های سرمایه گذاری بازار سرمایه ایران به ایراد سخن پرداخت و گفت‎:‎‏ بازار سرمایه کشور امروز به پویایی رسیده و شرایط جدیدی را ‏تجربه می کند. بورس کشور زنده است. در حالی که سایر بازارها روند ثابتی را طی می کنند شاهد بازدهی کم نظیری در بازار ‏سرمایه هستیم. ‏مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، عنوان کرد: راه و روش های زیادی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه ‏وجود دارد اما لازم است کسانیکه از دانش کافی مالی برخوردار نیستند با روشهای غیر مستقیم همچون صندوق ها به بورس وارد ‏شوند. بورس فقط خرید و فروش سهام نیست! ابزارهای مالی، ریسک های متعدد، روش های تحلیل مختلف و غیره بازار سرمایه ‏را تشکیل می دهند. بنابراین برای ورود به این بازار به دانش نیاز است. در عین حال صندوق های سرمایه گذاری ابزارهایی ‏هستند که می توانند ریسک سرمایه گذاران تازه وارد را کاهش دهند.‏

نقدینگی های تازه در راه بورس/ هدف از تشکیل بازار پایه نقدشوندگی سهام است

علیرضا کدیور، مدیرعامل سرمایه گذاری ایرانیان در همایش معرفی قابلیت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه که به همت شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در اصفهان برگزار شد، با اشاره به نقدینگی های جدیدی که در راه بازار سرمایه هستند، گفت: رشد شاخص در نیمه نخست امسال کم نظیر بود ، طی این مدت شاهد خروج نقدینگی از بازار نبودیم که این مهم ترین شاخصه رشد بازار سرمایه به شمار می رود. وی با تاکید بر اینکه افراد نا آشنا به بازار باید از طریق صندوق های سرمایه گذاری وارد بازار سرمایه شوند و از حضور مستقیم در بازار خود داری کنند، تصریح کرد: صندوق ها بهترین ابزار کنترل ریسک و کسب سود هستند. بهترین راه ورود تازه واردها به بورس سرمایه گذاری از این طریق است.

رشد ملایم بازار با فراز و نشیب های مقطعی

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت اظهار داشت: اگر در بازارهای جهانی تغییر روند خاصی در قیمت های جهانی کالاهای پایه صورت نگیرد می توان انتظار ثبت سودآوری بالاتری در گزارش های پیش روی شرکت ها در مقایسه با مقاطع مشابه سال گذشته داشت. حسینی مقدم ادامه داد: در چنین شرایطی و در حالی که بازارهای رقیب پس از یک رشد فزآینده جذابیت سرمایه گذاری خود را از دست داده اند، مجددا شاهد جذب نقدینگی از طرف افراد حقیقی به بورس بعد از مقطع کوتاه مذکور بوده ایم. بنابراین به نظر می رسد در صورت ادامه ثبات در بازارهای رقیب و عدم افزایش نرخ سود بانکی همچنان رشد ملایم بازار با فراز و نشیب های مقطعی ادامه داشته باشد.

تامین خوراک صنایع داخلی با عرضه 25 هزار تن نفت سفید در هفته/ عرضه میعانات گازی پارس جنوبی از 15 مهر ماه

سید علی حسینی از عرضه نفت سفید در بازار فروش داخلی و عرضه میعانات گازی پارس جنوبی در بورس انرژی خبر داد. مدیرعامل بورس انرژی با بیان اینکه حمایت از رونق تولید و صنایع داخلی از جمله صنایع کوچک و متوسط همواره در دستور کار بورس انرژی است، افزود: این صنایع سهم به سزایی در اشتغال کشور دارد و با عرضه نفت سفید به عنوان خوراک صنایع شیمیایی و پالایشگاه‌های کوچک و متوسط برخی از چالش های پیش روی این صنایع مرتفع شد.

ورود مفاهیم بورسی به کتب درسی، ضرورت امروز اقتصاد کشور

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در دیدار با  مدیرکل کار و دانش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: ایجاد سرفصل بازار سرمایه در کتاب های درسی ضروروت امروز اقتصاد کشور است و امیدواریم در این خصوص برنامه ریزی های لازم انجام شود و مفاهیم مرتبط با سواد مالی و آموزه های بازار سرمایه به کتب درسی دانش آموزان وارد شود. سید روح الله میرصانعی، دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار نیز در این نشست عنوان کرد: اقدامات اخیر آموزشی و فرهنگی نهاد ناظر بازار سرمایه قابل تقدیر است و کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار نیز آماده همکاری با آموزش و پرورش است.

ورود نقدینگی تازه به بازارسرمایه

مدیرعامل کارگزاری «خبرگان سهام» در مورد ورود نقدینگی به بورس و اتفاق‌های اخیر بازار سهام اظهار کرد: با وجود فراز و فرودهای طبیعی بازار، یکی از دلایل واقعی افت بازار در اواخر هفته گذشته، بیشتر آماده شدن برای هفته جدید بوده است و همانطور که می‌بینید دیروز بازار حدود 9 هزار واحد صعود داشت. محمد کفاش پنجه‌شاهی با اشاره به اینکه نقدینگی جدید نوید تازه‌ای برای بورس است توضیح داد: نکته مهم در مورد نقدینگی جدید، اینجاست که تمامی این نقدینگی به درستی هدایت نشده است؛ یکی از بخش‌هایی که به اشتباه هدایت شد، ورود نقدینگی به بازار پایه بود که برخی از سهام به شدت و در مدت کوتاهی رشد دو یا چند برابری داشتند.

هدایت نقدینگی تازه نفس باید کاملا هوشمندانه باشد

مدیر سرمایه گذاری بیمه کوثر در خصوص رشد اخیر بازار سرمایه بیان داشت: مهم ترین فاکتوری که در حال حاضر موجب رشد بازار و رکوردشکنی جدید شاخص شده، ورود نقدینگی های جدید و هوشمند به بازار سرمایه است. نوید خاندوزی ادامه داد: ورود نقدینگی های تازه نفس موجب شده تا بازار بر خلاف سال های قبل که نقدینگی از چرخش معاملات توسط فعالان بازار حاصل می شد، رشد بسیار چشمگیری را تجربه کند و همین ورود نقدینگی، تمامی پیش بینی ها را نسبت به آتیه بازار تغییر داد.

بازار طلایی نیمه دوم سال زیر سایه توجه به سهم‌های بنیادین

مدیرعامل گروه مالی «سپهر صادرات» در بررسی متغیرهای موثر بر روند فعلی بازار گفت: به نظر می‌رسد، صرف نظر از اتفاقات سیاسی خوبی که اخیرا در عرصه بین‌الملل اتفاق افتاده و چشم‌انداز اقتصاد را مثبت کرده است، مهمترین شاخصی که همچنان تاثیرگذار بوده و بازارسرمایه را به عنوان تنها عرصه برای سرمایه گذاری افراد پررنگ نشان می دهد، امکان ادامه رشد در این بازار است. به گفته بهروز خدارحمی، با توجه به گزارش‌های در شرف انتشار به نظر می‌رسد، بازار سرمایه در نیمه دوم سال هم روندی مثبت داشته باشند؛ حال اگر در این گردونه رو به رشد شاخص‌های بازار سرمایه، شرکت‌های بزرگ هم به همان سرعت بقیه شرکت‌ها پیشرفت داشته و به چشم سرمایه‌گذاران بیایند، می‌توانیم انتظار بازاری طلایی را در نیمه دوم سال جاری داشته باشیم، اما در غیر این حالت با ریزش‌هایی مواجه خواهیم بود.

وقایع بازار به سمت مثبت جریان دارد

مدیرعامل شرکت «مدیریت سرمایه‌گذاری ملی ایران» در بررسی متغیرهای موثر بر بازار گفت: متغیرهای کلی موثر بر بازار از سه دسته کلی مشتمل بر متغیرهای سیاسی، متغیرهای اقتصادی و متغیرهای موثر بر هر شرکت تشکیل شده‌اند. به طور مثال، متغیرهای سیاسی خارجی مانند انتخابات امریکا و نیز اتفاقاتی مانند برگزیت و اتفاقات مشابه در کشورهای اروپایی می‌توانند تاثیرات خاص خود را در این رابطه داشته باشند. به گفته پریا اسدالهی، به نظر می‌رسد در شش ماهه دوم سال جاری نیز با حرکت مثبت شاخص رو به رو باشیم، هرچند که ممکن است به شدت شش ماهه نخست نباشد؛ اما به نظر می‌رسد وقایع به سمت مثبت در حال حرکت است.

سیر آرام بازار بر مدار صعودی

مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بهگزین، حرکت بازار سرمایه در نیمه دوم سال را همچنان صعودی پیش بینی کرد. محمد گرجی آرا اظهار داشت: به نظر می رسد که در شش ماه دوم سال 98، بازار به علت حرکت سهام بزرگ بورسی با محوریت شرکت های تولید کننده فولاد، مس، کانه های فلزی، پتروشیمی و شرکت های تجهیزاتی ، همچنان روند صعودی خود را حفظ کند ، هرچند این روند صعودی، پرشتاب نخواهد بود.

افزایش جذابیت های بازار برای سرمایه گذاران حقیقی /رشد بازار تا آخر سال منطقی است

مدیر سرمایه گذاری و بازارگردانی تامین سرمایه امید در گفت و گویی اظهار داشت: متغیرهای متعددی بر بازار سرمایه تاثیرگذار هستند اما مهم ترین مساله این است که بازارهای موازی با بازار سرمایه دیگر مانند قبل جذابیت های خاصی برای سرمایه گذاران نداشته و حتی با وجود شرایط خاص در منطقه نیز کششی از سوی سرمایه گذاران حس نمی شود. احسان عسگری در خصوص تغییر جریان فکری مردم و تمایل به سرمایه گذری در بازار سرمایه گفت: شرکت های کارگزاری و شرکت های تامین سرمایه و تمامی شرکت هایی که به نوعی با مخاطبان و سرمایه گذاران خرد سر و کار دارند این روزها شاهد اشتیاق عجیب مردم برای حضور در بازار سرمایه شده اند. این روند تقاضا به معنی این است که جذابیت های بازار برای قشر غیر اقتصادی کشور نیز افزایش یافته است.

بورس پاسخگوی نقدینگی های سرگردان جامعه

مشاور بازرگانی اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم بالایی از نقدینگی در جامعه سرگردان است، گفت: بورس می تواند برای سرگردای نقدینگی های موجود در جامعه، پاسخگوی مناسبی باشد. مهران بیات با تاکید بر اینکه ارائه آموزش های لازم از سوی متولیان می تواند ریسک جابجایی سرمایه ها به بورس را کاهش دهد، گفت: در این صورت می توان امید داشت که علاوه بر حل مشکل دولت برای کنترل تورم، گشایش قابل توجه ای در رونق تولید و اقتصاد به وجود بیاید.

روند صعودی تقاضای جهانی مس/ پیشرفت و توسعه در دستور کار

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص روند جهانی مس تا پایان سال گفت: پیش بینی ها در بازار مس نشان می دهد که روند تقاضا برای این فلز همچنان در حال صعود است. اردشیر سعد محمدی با اشاره به عوامل اثر گذار بر تقاضای جهانی مس گفت: سرمایه گذاری های زیر ساختی کشورهای توسعه یافته برای یک دهه آینده  و از طرف دیگر افزایش تولید خودروهای الکتریکی، تقاضای جهانی مس را افزایش داده و ما باید با برنامه ریزی صحیح از این فرصت بهره برداری کنیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgu39n.ak9tn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین