تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۵
جالب است ۰
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه حضور در بازار سهام نیازمند تخصص و دانش است توصیه کرد: سهامداران تازه وارد، از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک حضور خود در بازار سرمایه را کنترل کنند.
کنترل ریسک سرمایه‌گذاری در بورس با صندوق‌های سرمایه‌گذاری
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،علی حیدری با اشاره به رشدهای پیاپی‌ که این روزها شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌های مختلف تجربه می‌کنند، گفت: در حالی به دلیل رونق معاملات بازار سهام، نقدینگی به سمت این بازار آمده است و به مردم و سرمایه‌گذاران نیز این بازار را به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌کنیم که رونق تولید از محل افزایش حضور مردم در بورس و جذب سرمایه‌ها امری نسبی است، چرا که سود بازار سهام و رشد ارزش شرکت‌ها حاصل تورم است و قبلا پیش‌خور شده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر مردم نگران کاهش ارزش پول و سرمایه خود در برابر تورم دو رقمی و در نتیجه ضعف مدیریت کلان اقتصاد کشور هستند، این روزها بورس و بازار سرمایه گزینه پربازدهی است.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه تفاوت‌های بسیاری به لحاظ ساختاری با دیگر بازارها از جمله مسکن، خودرو، ارز و طلا دارد، تصریح کرد: بازار سهام یک بازار تخصصی است که حضور در آن برای دادوستد سهام نیاز به تخصص و دانش خاصی دارد. بنابراین غیرحرفه‌ای‌ها بویژه تازه‌واردان به این بازار باید از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک حضور خود در بازار سرمایه را پوشش دهند و از این طریق اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کنند.

حیدری ادامه داد: در حال حاضر سهام شرکت‌های صادرات‌محور بهترین گزینه برای خرید هستند، اما برای ماه آینده سهام شرکت‌های وابسته به صنایع فلزی که تابع بازار بین‌المللی هستند، توصیه می‌شود و گل سرسبد تمام این گزینه‌ها صنایع پتروشیمی است که حتی اگر در کوتاه مدت زیانده باشند، در درازمدت رشد خوبی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه میزان رشد بازار سهام از ابتدای امسال تاکنون قابل توجه بوده و امروز تقریبا همپای تورم است، اذعان داشت: بازار سهام به عوامل سیاسی بیرونی خوشبین است که به این مولفه باید ورود نقدینگی جدید با این بازار را نیز اضافه کرد. بنابراین دستکم در کوتاه مدت بازار سرمایه یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری است و افق کوتاه مدت این بازار نیز ادامه روند متعادل و صعودی است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchv-nm.23nkxdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما