تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۵
جالب است ۰
روسیه هم به جمع کشورهایی پیوست که نرخ بهره خود را کاهش داده‌اند.
نرخ بهره در روسیه هم کاهش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بانک مرکزی روسیه در پایان آخرین نشست خود تصمیم گرفت نرخ بهره را همان طور که انتظارش می رفت به 7.25 درصد کاهش دهد. با این حال برخی از مقامات این بانک گفته‌اند که کاهش‌های بیشتری نیز در راه خواهند بود.

روسیه به منظور مقابله با چالش‌های پیش روی اقتصاد خود از جمله نرخ رشد پایین نیازمند کاهش نرخ بهره بود. نرخ تورم در این کشور اکنون به 4 درصد رسیده است و فاصله بسیار زیادی از تورم های دو رقمی و چند رقمی سال‌های نه چندان دور پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی گرفته است. به نظر می‌رسد با قرار داشتن نرخ تورم در چنین سطحی، دست بانک مرکزی برای کاهش بیشتر نرخ بهره نیز باز خواهد بود.

بانک مرکزی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در صورتی که شرایط آینده طبق پیش‌بینی‌های قبلی پیش برود، بانک مرکزی احتمالا نرخ بهره را بار دیگر در نشست‌های بعدی اعضای هیات مدیره خود کاهش خواهد داد.

نرخ بهره در روسیه اکنون در سطح مشابه سپتامبر سال قبل قرار گرفته است. بانک مرکزی روسیه دستیابی به تورم 4 درصدی را تا سال 2020 هدف‌گذاری کرده است. به گفته این بانک، ریسک تورمی یکی از ریسک‌های بر سر راه اقتصاد روسیه در کوتاه مدت است.

الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه پیش‌تر گفته بود که چرخه کاهش نرخ بهره در صورت تداوم شرایط فعلی تا سال 2020 ادامه خواهد داشت. تحلیل گران بانک "آی ان جی" در گزارشی پیش بینی کرده‌اند که روسیه در سپتامبر سال جاری یک مرتبه دیگر نرخ بهره را کاهش دهد. موسسه "کپیتال اکونومیکس" نیز پیش‌بینی کرده است تا 12 ماه اینده نرخ بهره روسیه 0.75 درصد دیگر کاهش یابد.

قبل از روسیه، ترکیه نیز نرخ بهره را کاهش داده بود و پیش‌بینی می‌شود به زودی در آمریکا و اروپا نیز اتفاق مشابهی بیافتد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdci5zaw.t1a5w2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما