تاریخ انتشار :جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۹
جالب است ۰
مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذاری بورسی با اشاره به اینکه از مواردی که مکلف به اجرای آن هستیم، واگذاری دارایی‌ها است که باجدیت و شفافیت پیگیر آن هستیم، گفت: برای این کار مدل‌های جدیدی را با کمک گرفتن از تغییر در فرآیند صندوق‌های قابل معامله درنظر داریم.
برنامه ویژه یک شرکت سرمایه‌گذاری بورسی برای واگذاری دارایی‌هایش
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سیدمهدی سدیدی درباره عملکرد سال مالی 1397 شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در مجمع این شرکت گفت: یکی از مواردی که برای ما ارزشمند است مدیریت توسعه‌گراست و از گزارشات عملکردی خود تورم‌زدایی کرده‌ایم تا در واقعیت فضای تولید باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی افزود: براین اساس بر افزایش تولید و کاهش بهای تمام شده را تمرکز کرده‌ایم و بر اساس محاسباتی که داشتیم در تناژ تولیدی رشد داشتیم و وضعیت شرکت‌های زیرمجموعه مطلوب است.

وی اضافه کرد: در سالجاری رشد 60 درصدی قیمت سهم و ارزش روز دارایی‌ها را شاهد بودیم و بر اساس آخرین محاسبات ارزش روز دارایی‌های ما به ازای هر سهم 633تومان است.

این مقام مسئول گفت: از مواردی که مکلف به اجرای آن هستیم موضوع واگذاری دارایی‌ها است که با جدیت و شفافیت پیگیر آن هستیم و به همین منظور شرکت نگاه پویا برای انجام این ماموریت فعال شده است. همچنین به منظور واگذاری‌ها، مدل‌های متفاوتی را در نظر داریم اجرایی کنیم و در راستای عملیاتی واگذاری مدل‌های جدیدی را با کمک گرفتن از تغییرات در فرآیند صندوق های قابل معامله در نظر داریم.

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به اینکه میزان سودآوری در شرکت‌های ما به صورت یکنواخت نیست باید مدلی  را پیش ببریم که واگذاری‌ها اصولی باشد.

مدیرعامل این شرکت بورسی گفت: یکی از سرمایه‌گذاریها کلان ما در بخش پتروشیمی در شرکت بین‌المللی قشم است که سرمایه‌ای بالغ بر 1.44 میلیارد یورو نیاز دارد و این پروژه از جمله پروژه‌هایی می‌باشد که تمهیدات لازم در تمام بخش‌های تامین مالی، تهیه خوراک و نحوه اجرای پروژه دیده شده است.

وی درباره عملکرد مالی شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی هم گفت: در سال مالی 97 موفق به تحقق 1800 میلیارد تومان درآمد شدیم که 600 میلیارد تومان از این درآمد ناشی از سود فروش سرمایه‌گذاریها و 1200 میلیارد ناشی از سود دریافتی بوده و با توجه به سیاست‌هایی که در شرکت‌های زیرمجموعه پیاده‌سازی شده است؛ از جمله فرایندهای اصلاحی و ورود به حوزه‌های دانش بنیان شرکت‌ها برای سال جاری نیز سود خوبی خواهند داشت، کما اینکه برخی از شرکت‌های شش ماهه ابتدایی سال مالی خود را پشت سر گذاشته‌اند و وضعیت خوبی دارند.

سدیدی اضافه کرد: از طرفی با توجه به سرمایه‌گذاری هایی که برای فروش آماده داریم انتظار تحصیل سود قابل قبول از این محل نیز داریم که از جمله این موارد می‌توان به پروژه بخارست و برخی دیگر از سرمایه‌گذاری‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به ای که 25 شرکت بورسی داریم و از سهام شرکت‌ها حمایت می‌کنیم و بازارگردانی سهام شرکت‌ها را انجام می‌دهیم، گفت:‌ در این راستا کمیته سرمایه‌گذاری در شرکت فعال کردیم تا با حرکتی منسجم شاهد رشد ارزش روز دارایی‌های شرکت باشیم.

سدیدی افزود: بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های ما 3300 میلیارد تومان بوده و اکنون ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های ما 6700 میلیارد تومان می‌باشد و ارزش روز دارایی‌ها نیز به ازای هر سهم 633 تومان است.

مدیرعامل این شرکت بورسی گفت: با وجود رشدهایی که در ارزش سهام ما تاکنون اتفاق افتاده است، ارزش بازار 10 هزار میلیارد تومانی، با توجه به ارزش روز دارایی ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که داریم دور از دسترس نیست.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در بخش شوینده 15 درصد بازار، در روغن 15 درصد بازار، در لبنیات 25 درصد بازار و در تایر 45 درصد بازار کشور را به واسطه سرمایه‌گذاری‌هایی که داشته‌ایم، در اختیار داریم و به واسطه دارا بودن سهام بانک اقتصاد نوین که انتظار داریم به زودی مدیریت آن را در اختیار بگیریم، 35 هزار میلیارد تومان منابع در اختیار ما خواهد بود که بر این اساس مدیریت تمام این سرمایه‌گذاری و هدف‌گذاری‌هایی که عملیاتی کردیم، نویدبخش تدوام روزهای خوش و سودسازی در مجموعه ما است.

گفتنی است مجمع سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی پس از رایزنی‌های صورت گرفته به ازای هر سهم 685 ریال معادل 90 درصد سود قابل تقسیم را تقسیم کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc0xqp.2bq0x8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما