تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶
جالب است ۰
معاون تجارت و روابط بین‌الملل وزیر نفت گفت: تهران علاقه‌مند است شرکت‌های ترکیه‌ای مشارکت فعال‌تری در پروژه‌های نفتی اکتشاف، حفاری، پالایش و فروش ایران داشته باشند.
تمایل ایران به مشارکت شرکتهای ترکیه ای در پروژه های نفتی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،امیرحسین زمانی نیا، معاون تجارت و روابط بین‌الملل وزیر نفت ایران عصر دیروز در حاشیه اجلاس انرژی در استانبول ترکیه گفت: تهران علاقه‌مند است شرکت‌های ترکیه‌ای مشارکت فعال‌تری در پروژه‌های نفتی اکتشاف، حفاری، پالایش و فروش ایران داشته باشد.

اجلاس ۵ روزه جهانی سوخت استانبول از روز یکشنبه آغاز به کار کرد. در این رویداد ۵ هزار نفر از سراسر جهان گرد هم آمدند که در بین آنها ۵۰ وزیر و ۵۰۰ سیاست‌گذار حضور دارند.

زمانی‌نیا در حاشیه بیست‌و دومین اجلاس جهانی سوخت در استانبول به آژانس خبری آندولو گفت: ما از مشارکت بیشتر شرکت‌های ترکیه‌ای در پروژه‌های نفتی ایران استقبال خواهیم کرد.

او اشاره کرد که ترکیه در حال حاضر تحت توافقات بلندمدت از ایران نفت و گاز می‌خرد و یکی از این توافقات، توافق خرید و فروش دوجانبه گاز در ۱۹۹۶ است که هدف آن تأمین روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب گاز برای ترکیه توسط ایران است.

زمانی‌نیا با اشاره به اینکه آنکارا و تهران زمینه‌های مشترک بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارند تاکید کرد: ما نیازمند این هستیم که برای یافتن پروژه‌هایی که هم برای شرکت‌های ترکیه‌ای و هم برای شرکت‌های ایرانی مناسب باشند با هم همکاری داشته باشیم که به اعتقاد من چنین پروژه‌هایی فراوان‌اند.

طبق داده‌های سازمان کشورهای صادر کننده سوخت (اوپک)، در سال ۲۰۱۶ صادرات گاز طبیعی ایران ۸.۵۶۷ میلیارد متر مکعب بوده است.

اسپوتنیک

https://sarmayegozarionline.ir/vdcj.aeifuqettsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما