تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۹
جالب است ۰
بر اساس اعلام سازمان بورس؛

۱۱شرکت سبد سهام عدالت به مجمع رفتند

نگاهی به ترکیب سبد سهام عدالت نشان می‌دهد در حال حاضر، نام ۶۰ شرکت در پرتفوی این سهام تحت عنوان شرکت های سرمایه‌پذیر قرار دارد که اکنون ۱۱ شرکت آن، در حال برگزاری مجامع خود هستند.
۱۱شرکت سبد سهام عدالت به مجمع رفتند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،تاکنون مجامع عمومی ۱۱ شرکت سبد سهام عدالت برگزار شده که از این تعداد ۹ شرکت موفق به تصویب سود(معادل ۷۷۰۰ میلیارد تومان) جهت تقسیم بین مشمولان شده‌اند و مجامع عمومی ۴ شرکت دیگر هم در روزهای پیش‌رو تشکیل خواهد شد.

نگاهی به ترکیب سبد سهام عدالت نشان می‌دهد در حال حاضر، نام ۶۰ شرکت در پرتفوی این سهام تحت عنوان شرکت های سرمایه‌پذیر قرار دارد؛ بر این اساس، این ۶۰ شرکت می‌بایست هر ساله پس از برگزاری مجامع، سود تقسیمی خود را به سازمان خصوصی‌سازی بدهند و این سازمان هم بابت اقساط سهام عدالت، سودهای دریافتی را به حساب خزانه واریز می‌کند.

البته پس از پایان مهلت ۱۰ ساله قانونی تعیین شده، سازمان خصوصی‌سازی از امسال موظف است سود تقسیمی مجامع شرکت ها را به حساب سهامداران عدالت واریز کند. به همین دلیل از فروردین سالجاری این سازمان اقدام به دریافت شماره شبای  حساب بانکی مشمولان سهام عدالت از طریق سامانه این سهام کرده است تا پس از پایان فصل مجامع، شرکتهای سرمایه‌پذیر سود سال مالی ۹۵ خود را به حساب مشمولان واریز کند.

همچنین مبلغ سود سهام عدالت از سود تقسیم شده این ۹ شرکت، معادل ۷۷۰ میلیارد تومان است که ظرف مهلت ۸ ماه طبق قانون تجارت از سوی این شرکت ها به نفع سهامداران و به حساب آنان توزیع خواهد شد.

براساس این گزارش، از دیگر شرکت های سبد سهام عدالت که مجمع آنها در آستانه تشکیل است می‌توان به برگزاری مجمع عمومی سالانه شرکت پتروشیمی بیستون در روزجاری(۱۴ تیر)، پتروشیمی تبریز در روز ۱۷ تیر و دو شرکت پتروشیمی جم و چادرملو در روز ۱۸ تیرماه اشاره کرد که در صورت تصویب سود قابل تقسیم از سوی این مجامع عمومی، سهم سود سبد سهام عدالت بیشتر مشخص خواهد شد.

سازمان بورس و اوراق بهادار

https://sarmayegozarionline.ir/vdch.-nmt23nxiftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما