تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۹
جالب است ۰
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: خودروسازان همه تایرهای تولید داخل را مصرف می کنند و واردات تایر بر جبران کمبود تولید داخلی صورت می گیرد.
خودروسازان همه تایرهای تولید داخل را مصرف می کنند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،تولیدات شرکت های لاستیک ساز کشورمان توسط شرکت های خودروسازی خریداری می شود و مازاد بر توان تولید داخل از شرکت های خارجی و با اخذ مجوز انجام می شود.
بنابراین گزارش، برای تامین نیاز خودروهای جدید شرکت های خودرو ساز داخلی که لاستیک های آنها در کشور تولید نمی شود و نیز به منظور تسهیل تولید اینگونه خودروها، مجوزهای لازم برای واردات لاستیک با برندهای مورد تایید وزارت صنعت ، معدن و تجارت صادر می شود.
شرط رعایت استاندارد های مربوط و واردات تنها به میزان قطعات منفصله (CKD) از شروط اصلی واردات تایر است.
همچنین تایرهای وارداتی با شروط بالا، باید تاییدیه های لازم مربوط به E-MARK و آزمونهای سه گانه S،W،R و E4-117R مربوط به سازمان ملی استاندارد را کسب کنند.
واردات انواع لاستیک مورد مصرف در خودرو فقط با رعایت ضوابط خاص دریافت نمایندگی شرکت خارجی امکانپذیر است و همه نمایندگی های واردکننده تایر دارای مجوز ثبت نمایندگی مکلفند تاییدیه های لازم مربوط به موارد ذکر شده و استانداردهای مربوطه را کسب کنند.
ثبت سفارش نیاز به ارائه تاییدیه لازم و تایید مراتب از سوی مرکز امور اصناف و بازرگانان است.
به گزارش ایرنا، پیش تر «محسن صالحی نیا» معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه سال گذشته تولید تایر به رقم 210 هزار تن رسید، گفت: رشد تولید نسبت به سال 94 به 17 درصد بالغ شد و تا پایان اردیبهشت ماه امسال 33 هزار تن تایر تولید شده که در همسنجی با پارسال 19.7 درصد رشد نشان می دهد.

شبکه اطلاع رسانی وزاتخانه مزبور

https://sarmayegozarionline.ir/vdca.mnmk49nei5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما