تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۴
جالب است ۰
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تحلیل کرد:

۳ ضلعی رونق بنگاه های کوچک و متوسط

سید شریف حسینی گفت: اگر ۳ ضلع از مثلث تزریق پول با برنامه، جذب بازار فروش و افزایش کیفیت در کنار هم قرار بگیرد بخش عظیمی از معضلات و نواقص اقتصادی کشور حل می شود
 ۳ ضلعی رونق بنگاه های کوچک و متوسط
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سید شریف حسینی در خصوص نقش صنایع کوچک و متوسط گفت: هدف از تشکیل صنایع کوچک و متوسط ایجاد اشتغال با هزینه ایی به نسبت کمتر از صنایع مادر بود که به همین منظور در کشور شهرک صنعتی به وجود آمد و صنایع پایین دستی تولید شد اما تاکنون به عملکردی که انتظار می رفت نرسیده ایم.

وی ادامه داد: مهمترین چالش تولیدکنندگان از چند موضوع نشات می گیرد که مهمترین آنها شامل عدم سرمایه در گردش است که اگر تزریق پول به بنگاه ها با سود های متعارفی تعریف شود واین سرمایه در گردش با برنامه ریزی مدون موجب رونق تولید بشود صنایع کوچک و متوسط را از رکود و بسیاری از دیگر چالش ها خارج می کند.

شریفی افزود: بازار فروش دیگر دغدغه صنایع کوچک و متوسط است که صنایع بالا دستی با دوری جستن از واردات و در مقابل حمایت از تولیدات داخلی رونق را در اقتصاد ایران به وجود می آورند. پس درنتیجه تزریق پول به تنهایی نمی تواند چاره ساز چالش های صنایع کوچک و متوسط شود.

وی تشریح کرد: توایدکنندگان با افزایش کیفیت و همچنین کاهش قیمت نظر صنایع بالا دستی را جلب می کنند و اگر ۳ ضلع از مثلث تزریق پول با برنامه، جذب بازار فروش و افزایش کیفیت در کنار هم قرار بگیرد بخش عظیمی از معضلات و نواقص اقتصادی کشور حل می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است: بخش عظم رشد اقتصادی به قیمت نفت بر می گردد و اگر این رشد را متعادل کنیم و نگاهی ترازمند به بخش خصوصی، دولتی و تعاون بداریم؛ به رشدی صعودی و توسعه ایی متوازن می رسیم.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت های اخیر تاثیر بر چالش های کنونی داشته اند گفت: دولت دهم درآمد خوبی به دلیل قیمت نفت داشت اما بهینه استفاده نکرد و متاسفانه انحراف 46 درصدی در بخش وام های زود بازده واقعیتی بود که دولتی ها نمی خواستند بپذیرند و هیئت دولت شرایط را طوری ترسیم می کرد که گویی ما هیچ مشکلی در این بخش نداریم و در واقع پول ها در عوض اینکه به تولیدات تزریق شود باعث تقویت واسطه گری شد و آنچه که در کاغذ مکاتبات می شود در واقعیت وجود نداشت.

شریفی خاطر نشان کرد: در دولت قبل یک شرایط رکود تورمی در کشور به وجود آمد که نمی توانستیم پول تزریق کنیم چون تورم ایجاد می کرد و از طرفی هم باید پول تزریق می شد که اشتغال ایجاد شود و اقتصاد کشور دچار بیماری سختی شده بود.

به گفته وی، دولت یازدهم در نخستین قدم خود جلوگیری از رشد تورم را هدف قرار داد زیرا تا زمانی که این مشکل حل نشود هیچ اقدام مفید دیگری هم ممکن نیست البته الان هم به شرایط مطلوبی نرسیده اما کمی از بحران فاصله گرفته ایم.

شریفی گفت: ایجاد اشتغال بابد با برنامه علمی ایجاد شود و اقدامات احساسی تنها شرایط را سخت تر می کند. می توان به محض اراده تمام افراد را شاغل کرد اما بعدها کشور گریبان گیر معضلات جدی تر و ورشکستگی می شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود تاکید کرد:صنایع کوچک و متوسط نقش موثری در ایجاد اشتغال و تولیدات دارد و دولت بر اساس اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه حمایت های بسیاری برای این بخش در نظر گرفته که با اجرای برنامه تولیدکنندگان و بنگاه ها دیگر نگران فروش کالا و گردش در سرمایه نیستند.

منبع: اگزیم نیوز

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf.mdtiw6dmmgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین