تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۷
جالب است ۰
نماینده مجلس شورای اسلامی تشریح کرد:

لزوم جذب سرمایه گذار خارجی برای رونق سیستم حمل و نقل

عبدالکریم رجبی گفت: کشور باید الویت و تمرکز خود را برای بهبود شرایط حمل و نقل ریلی و دریایی قرار دهد و در این رابطه باید سرمایه گذار خارجی در این عرصه ورود کند
لزوم جذب سرمایه گذار خارجی برای رونق سیستم حمل و نقل
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت یازدهم در حوزه حمل و نقل اقدامات خوب و به جایی را انجام داده؛ هر چند  در حوزه جاده ای و ریلی ضعف داریم اما آثار تحول را در انتقالات هوایی می توانیم ببینیم.

عبدالکریم رجبی افزود: دولت دوازدهم در دوره جدیدی که در پیش گرفته است باید تمرکز خود را بر روی حمل و نقل زمینی به ویژه ریلی قرار دهد و خوشبختانه برنامه ششم توسعه هم به این زمینه روی آورده است.

وی ادامه داد: امنیت بالا و هزینه اندک حمل و نقل زمینی موجب شده تا مردم استقبال بهتری نسبت به سایر امکانات حمل و نقلی نشان دهند، پس باید برای آسایش شهروندان در جابه جایی زمینی چاره اندیشی ویژه ای شود.

رجبی تصریح کرد: علاوه بر رفاه حال شهروندان کریدور های مختلف می توانند درآمد سرشاری را برای کشور جذب کنند پس مسیرهای ناتمام ریلی و جاده‌ای ایران باید تکمیل شود؛ البته اخیرا اقداماتی برای بهبود آن انجام شده اما متاسفانه در چند سال گذشته مورد بی مهری قرار گرفته بود.

به گفته این مقام مسئول، پتانسیل حمل و نقل ریلی ظرفیت بالایی دارد و با توجه به بنادر و مناطق آزاد متعددی که به واسطه ریل ها با یکدیگر در ارتباط هستند، امکان بازرگانی را افزایش می دهد پس یکی از مهمترین الزامات پیشرفت در این حوزه سرمایه گذاری و مداغه در این بخش است.

وی تشریح کرد: مشکل نیروی انسانی در حمل و نقل هوایی وجود نداشت و تنها هواپیماهای فرسوده معضل این بخش بود که آن هم به اندازه نیاز نوسازی شد اما در حمل و نقل های ریلی و دریایی با چالش های بسیاری رو به رو هستیم.

رجبی با اشاره به اینکه مشکلات مکرر بخش ریلی توان سرمایه گذاران داخلی را برای گسترش آن سلب کرده است، اذعان کرد: در حمل و نقل ریلی به دلیل مشکلات متعددی که دارد نیاز به صرف هزینه هنگفتی است و باید سرمایه گذار خارجی در این عرصه ورود کند.

وی افزود: پهنه دریایی ایران وسیع است و امکان تبادل با دیگر کشور ها و تجارت گسترده ای را برای ما فراهم کرده است و غفلت در این بخش جایز نیست و باید از موقعیت جعرافیایی خوب کشور بهترین استفاده را برد.

رجبی خاطر نشان کرد: ایران فرصت تجارت بسیاری به دلیل موقعیت جفرافیایی و سیاسی دارد و باید ایستگاه های گذرگاه ها را برای عبور کشور های اروپایی و میانه به وجود بیاوریم تا ضمن اشتغال، ارز آوری هم افزایش یابد.

وی سیاست را تاثیر گذار در بخش حمل و نقل دانست و با اشاره به مجادله های قطر و عربستان گفت: مناقشه های قطر و عربستان موجب شده تا مرز ایران تنها راه ارتباطی قطر با دنیا شود و باید از فرصتی که در حال حاضر پیش آمده استفاده کرد هرچند نمی توان برای طولانی مدت بر این اختلافات تکیه کرد اما نباید فرصت را از دست داد.

منبع: اگزیم نیوز

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd.x0k2yt0sxa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین