تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۵
جالب است ۰
فعالان کارگری که مشغول تحقیق و تفحص بر روی شرکت های ایوانکا ترامپ در چین بودند، ناپدید شدند.
سرانجام تفحص از کارخانجات کفش ایوانکا ترامپ در چین
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،گروه وکلای کارگری چین گزارش داده که  از سه فعال کارگری چین که مشغول تحقیق و بررسی نقض قانون کار در کارخانه کفش ایوانکا ترمپ بودند، دو نفر ناپدید شده و یک نفر دیگر هم توسط پلیس بازداشت شده است.

به گفته رییس گروه وکلای مدافع لی کیانگ ، هوا هایفنگ، لی ژائو و سو هنگ که تحت پوشش سازمان کارگری چین در یک کارخانه تولید کننده کفش- تحت نظر گروه هواجیان  در جیانگزی، جنوبی‌ترین استان چین- کار می‌کردند، از آخر هفته تا به حال تلفن هایشان از دسترس خارج شده است. پلیس محلی عصر سه شنبه  در تماس تلفتنی به همسر «هوا»، اطلاع داده  که وی به جرم شنود مخفیانه دستگیر شده است.

تشکیلات هواجیان یکی از ۱۵ کارخانه ای است که با برند ایوانکا ترامپ، دختر رییس جمهور آمریکا کفش تولید می‌کنند و طبق اعلام سازمان کارگری چین، این کارخانه در سال گذشته تحت تحقیق و بررسی بوده است. در نامه‌ای که در ماه آوریل به ایوانکا ترامپ ارسال شد این سازمان او را متهم کرد که در دو کارخانه بی نام تامین کننده برند ایوانکا ترامپ، تخلفاتی در زمینه قانون کار رخ داده است؛ تخلفاتی شامل مجبور کردن کارگران به ۱۲ ساعت و نیم کار روزانه به ازای دستمزدی پایین تر از حد قانونی چین؛ دستمزد ماهیانه ای معادل یک دلار به ازای هر ساعت.

ناظر کارگری چین در ایمیلی به رویترز گفت: ما از خود شخص اایوانکا ترامپ و همچنین شرکت های مرتبط به برند او درخواست کردیم تا برای آزاد کردن فعالان کارگری ما تلاش کنند. اما برند ایوانکا ترامپ از هر گونه اظهار نظری در این زمینه امتناع کرد.

لی می‌گوید: در ۱۷ سال گذشته با وجود تحقیقات بر روی صدها کارخانه در چین این اولین باری است که فعالانی که برای گروه وکلای بدون دستمزد کارگری کار می‌کنند، توسط پلیس چین دستگیر می‌شوند. «هوا» هفته گذشته قرار بود مدارکی از تخلفات شرکت های مرتبط به ایوانکا ترامپ را که شامل عکس ها و ویدیو های مختلف بود به «لی» در هنگ کنگ تحویل دهد اما بدون اعلام هیچ دلیلی دستگیر و ممنوع الخروج شد.

منبع:رویترز

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc.oqpa2bqipla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما