تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱
جالب است ۰
مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد:

واریز تدریجی سود سهام عدالت مشمولین

سامانه سهام عدالت برای دریافت شماره شبا فعال است
مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه سود مشمولینی که شماره حساب آن‌ها مربوط به دو بانک رفاه و ملت بوده در روز‌های آتی واریز می‌شود، گفت: سامانه سهام عدالت برای دریافت شماره شبا از مشمولینی که هنوز شماره حساب برای دریافت سود ارائه نکرده اند، فعال است.
واریز تدریجی سود سهام عدالت مشمولین
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سیدجعفر سبحانی در خصوص علت عدم واریز سود سهام عدالت برخی از مشمولین بیان کرد: شرکت‎های سرمایه‌پذیر سهام عدالت شامل بانک‌ها، بیمه‌ها، ایران خودرو، پتروشیمی و پالایشگاهی هستند که تعدادی از آن‌ها هنوز سود عملکردشان را به سازمان خصوصی‌سازی اعلام نکرده‌اند به همین دلیل واریز سود برخی از مشولین به تاخیر افتاده است.

وی در ادامه افزود: شرکتی که مجمع آن در تیرماه 97 برگزار شده تا پایان اسفند 97 سود آن دریافت شده و مشکلی نداریم و به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شده است، اما یک تعداد از شرکت‌ها تا 31 خردادماه 97 که سال مالی آن‌ها است، اما مجمع عمومی عادی آن‌ها چهار ماه بعد یعنی 30 مهرماه برگزار شده و طبق قانون تجارت هشت ماه بعد از برگزاری مجمع فرصت دارند که سود صاحبان سهام از جمله سود مشمولان سهام عدالت را واریز کنند.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: مشمولانی که شماره شبا حساب بانکی خود را در دو بانک ملت و رفاکارگران ثبت کرده و اعلام کرده‌اند، هنوز سود سهام عدالت برای سال 96 خود را دریافت نکرده‌اند.

سبحانی با اشاره به اینکه عمده 5 گروه مشمول سهام عدالت سود سال مالی 96 خود را دریافت کرده اند، گفت: کل مشمولان سهام عدالت که حدود 49 میلیون نفر هستند که عمده پنج گروه مشمولان سهام عدالت سود سهام خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی، بیش از 95 درصد مشمولان سهام عدالت تا کنون سود خود را دریافت کرده‌اند و فقط افرادی که هنوز شماره شبا اعلام نکرده و یا شبای حسابشان در دو بانک ملت و رفاه است، هنوز سود سهام عدالت نگرفته‌اند که آن هم به زودی با رایزنی با شرکت‌های سرمایه‌پذیر و این دو بانک واریز می‌شود.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: مشمولان سهام عدالت که در 35 بانک و مؤسسه مالی اعتباری مجاز حساب داشته و شماره شبای خود را از طریق سامانه سهام عدالت به سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده‌اند، فقط مشمولان دو بانک ملت و رفاه کارگران هنوز سود سهام عدالت نگرفته‌اند و بقیه افراد در 33 بانک یا مؤسسه مالی سود دریافت کرده‌اند.

سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد فوت شدگان سهام عدالت توضیح داد: حدود 2.4 میلیون نفر مشمول فوت شده سهام عدالت هستند که تاکنون ورثه 4 درصد از این افراد برای دریافت سود سهام عدالت اقدام کرده‌اند و سایرین نیز با داشتن برگه انحصار وراثت و مدارک احراز هویت باید به دفاتر پیشخوان الکترونیک طرف قرارداد با سازمان خصوصی‌سازی که هزار دفتر در کشور هستند، مراجعه کرده و سود سهام متوفیان را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه سامانه سهام عدالت برای دریافت شماره شبا از مشمولینی همچنان فعال است، اظهار کرد: این سامانه به نشانی www.samanese.ir مراجعه کرده و شماره شبای هر فرد دارنده سهام عدالت باید به صورت مستقل اعلام شود، حتی اگر مشمول سهام عدالت هنوز کودک زیر سن قانونی باشد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی خاطر نشان کرد: تاکنون 5.5 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت هنوز شماره شبا اعلام نکرده‌اند که امیدواریم به زودی اعلام کنند، اما در عوض 41.5 میلیون نفر شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده که بیش از 95 درصد مشمولان سود سهام عدالت دریافت کرده‌اند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjxoei.uqe8vzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما