تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۲
جالب است ۰
روسای جمهوری فرانسه و روسیه در حالی امروز (دوشنبه) با یکدیگر دیدار کردند که پاریس به همراه ۶ کشور دیگر عضو 'جی۷' بر لزوم تحریم های بیشتر مسکو تاکید کردند.
دیدار روسای جمهوری فرانسه و روسیه/ تاکیید بر تحریم بیشتر مسکو
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،امانوئل مکرون و ولادیمیر پوتین درحالی گفتگوهای خود را آغاز می کنند که بسیاری از منابع فرانسوی موضوع سوریه و اوکراین را مهمترین محور گفت و گوهای دو مقام اعلام کرده اند.
بعد از استقبال گرم مکرون از پوتین، دو رئیس جمهور به همراه همراهان خود بلافاصله نشستی را برگزار کردند. 
مکرون روز گذشته (یکشنبه) پیش بینی کرده بود که گفت و گوهایش با همتای روسی اش بسیار سخت باشد.
وی گفته بود:«گفت وگویی سخت، پرتوقع و بدون امتیازدهی با روسیه در مورد اوکراین خواهم داشت.رایزنی با روسیه به منظور تغییر چارچوب خروج از بحران نظامی و دستیابی به رویکرد فراگیر و راه حل سیاسی جمعی در مسئله سوریه، ضروری است.'
خبرگزاری فرانسه درگزارشی به همین مناسبت نوشته است که رییس جمهوری جوان فرانسه قصد ندارد در خصوص این مسائل در مقابل رییس جمهوری روسیه باصطلاح کوتاه بیاید.
بالعکس امانوئل مکرون قصد دارد با رهبر کرملین وارد مناسبات قدرت شود. 
امانوئل مکرون گفته است که گفتگوهای او با رهبر روسیه در کاخ ورسای صریح و مطالبه گر و بدون کمترین عقب نشینی و مصالحه خواهد بود. از نظر رییس جمهوری فرانسه گفتگو با روسیه درباره بحران سوریه به منظور تغییر چارچوب خروج از بحران نظامی این کشور و یافتن یک راه حل سیاسی فراگیر، ضروری است. به گمان رییس جمهوری فرانسه کناره گیری غربی ها از جستجوی راه حل بحران سوریه به استمرار این بحران کمک می کند.
در خصوص بحران اوکراین، رییس جمهوری فرانسه قصد ندارد در مقابل پوتین عقب نشینی کند. او در اجلاس گروه هفت قدرت اقتصادی جهان در جنوب ایتالیا، صریحاً اعلام کرد که روسیه اوکراین را اشغال کرده است. مکرون همچنین قصد دارد درخصوص آزادی های اساسی و آزادی احزاب در روسیه با پوتین گفتگو کند. در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، امانوئل مکرون گفته بود که او از جمله کسانی نیست که 'شیفته ولادیمیر پوتین هستند'، به ویژه اینکه در این کارزار رییس جمهوری فرانسه بارها هدف حملات هکرهای روسیه قرار گرفت.
دیدار روسای جمهور فرانسه و روسیه در حالی برگزار می شود که سران کشورهای 'جی7' روز جمعه در نشست سیسیل بر لزوم تحریم های بیشتری علیه مسکو درباره موضوع اوکراین تاکید کرده اند. سایه اختلافات دوجانبه بر دیدار مکرون - پوتین حاکم است. روسای جمهور فرانسه و روسیه در حالی امروز با هم دیدار می کنند که دو کشور، اختلافات طولانی بر سر مسائلی همچون اوضاع اوکراین و سوریه داشته اند.

منبع: جماران

https://sarmayegozarionline.ir/vdch.6nmt23nizftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین