تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۷
جالب است ۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: تمامی تعهداتی که در برجام وجود داشت باید توسط اینستکس عملیاتی و تحریم های بانکی، مالی، خرید نفت و تحریم هایی که پس از برجام از سوی آمریکایی ها وضع شد از طریق این کانال مالی برداشته شود.
تحریم های بانکی و خرید نفت باید توسط اینستکس برداشته شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام خبری مبنی بر انجام نخستین تبادل مالی توسط اینستکس، گفت: تعهدات 5+1 در برجام هنوز عملا اجرایی نشده است و بحث اینستکس زمانی می تواند مفید باشد که تمامی تعهداتی که در برجام وجود داشت با این کانال مالی عملیاتی شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تحریم های بانکی، مالی، خرید نفت و تحریم هایی که پس از برجام توسط آمریکایی ها وضع شد باید توسط اینستکس برداشته شود، افزود: اروپایی ها برای اثبات حسن نیت خود باید به گونه ای عمل کنند که تمامی محدودیت ها قبل و بعد از برجام که درباره اقتصاد ایران و فروش نفت وضع شده به صورت کامل رفع شود.

فرصت سوزی های برجام نباید در اینستکس تکرار شود

وی با اشاره به اینکه ایجاد کانال مالی توسط اروپایی ها که صرفا به حل مشکل غذا و دارو محدود شود مدنظر ایران نیست، ادامه داد: کسانی که بخواهند این امکان و اقدامات محدود و نامطلوب اروپایی ها را یک موفقیت جلوه دهند و ایران را از ایفای حقوق خود در بحث هسته ای و ضرب الاجل تعیین شده منصرف و مانع آن شوند در واقع به کشور خیانت کرده اند.

فرصت سوزی هایی که در برجام صورت گرفت نباید در اینستکس تکرار شود، بلکه باید روند مقتدرانه ای که مقام معظم رهبری در قالب مقاومت تبیین کنند مبنای عمل کشور باشد
کریمی تاکید کرد: فرصت سوزی هایی که در برجام صورت گرفت نباید در اینستکس تکرار شود، بلکه باید روند مقتدرانه ای که مقام معظم رهبری در قالب مقاومت تبیین کنند مبنای عمل کشور باشد.

اینستکس مخصوص اروپایی ها است

وی با بیان اینکه تنها در صورتی که تمام خواسته های ایران در قالب اینستکس محقق شود پذیرش آن توجیه پذیر خواهد بود، افزود: در غیراینصورت به هیچ وجه پذیرش این کانال مالی توسط ایران به مصلحت کشور نیست و باید مقتدرانه به راه خود ادامه دهیم تا اروپایی ها و آمریکایی ها تحریم ها را متوقف کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اینستکس مخصوص اروپایی ها است، تصریح کرد: طرف های دیگر همانند چین و روسیه درباره اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران جداگانه تصمیم گیری می کنند و اعلام کرده اند که زیر بار تحریم ها نمی روند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb80bs.rhb5wpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما