تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱
جالب است ۰
مرکز آمار ایران جزییات تغییرات قیمت ۱۲ گروه اصلی کالایی و مصرفی خانوار در خردادماه ۹۸ را اعلام کرد.
تغییرات قیمت ۱۲ گروه هزینه‌ای خانوار در خردادماه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مرکز آمار ایران شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور بر حسب بخش های اصلی و برخی گروه ها و طبقات کالایی در خردادماه سال 1398 را طی گزارشی منتشر کرد.

براساس این گزارش، شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور 174.9 درصد گزارش شده که در دوازده ماه منتهی به خرداد نسبت به دوره مشابه سال قبل، 37.6 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 50.4 درصد تغییر داشته است.

همچنین طبق گزارش تهیه شده شاخص قیمت کالاها در 12 ردیف به تفکیک اعلام شده که بر این اساس، شاخص قیمتی خوراکی ها و آشامیدنی ها نیز در خردادماه نسبت به ماه مشابه سال قبل 74.1 درصد و دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل 54.9 درصد رشد داشته است.

دخانیات نیز در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال 124.9 درصد رشد داشته و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل نیز 109.6 درصد افزایش نشان می دهد. در بخش پوشاک و کفش نیز رشد قیمت کالاها را داشتیم به گونه ای که در مقایسه خردادماه با ماه خردادماه سال 97، شاخص قیمت پوشاک و کفش رشد 61.3 درصدی داشته و در دوازده ماه منتهی به ماه خرداد نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز افزایش 42.8 درصدی داشته است.

بخش مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها نیز در دوازده ماه منتهی به ماه خرداد نسبت به دوره مشابه سال قبل، 21.1 درصد رشد داشته که در مقایسه خردادماه امسال با ماه مشابه سال قبل 26.6 درصد افزایش نشان می دهد.

جزییات تغییرات نرخ سایر بخش‌ها در جدول زیر ذکر شده است



https://sarmayegozarionline.ir/vdca0inm.49nu615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما