تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۵
جالب است ۰
سپرده بانکی و بیمه عمر هر یک دارای مزایا و معایبی هستند که اشخاص را دریافتن بهترین مسیر برای سرمایه‌گذاری دچار ابهاماتی می‌کند.
 سپرده بانکی بهتر است یا بیمه عمر؟!
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، ایمان شماعی کارشناس اقتصادی در حوزه بیمه در مورد مزایا،معایب و مقایسه سپرده‌های بانکی و بیمه‌های زندگی، اظهار کرد:‌ بخش زیادی از شهروندان با مزیت و خدمات گسترده بیمه‌ها آشنایی ندارند و به همین دلیل مازاد اموال خود را در محل‌هایی همچون بانک‌ها می‌روند درحالی‌که با خریداری بیمه‌نامه ضمن سرمایه‌گذاری توانایی بهره‌مندی از خدمات گسترده‌ای رادارند.

شماعی بیان کرد: در کشورهای توسعه‌یافته بیمه‌ها جایگاه خود را در اقتصاد خانواده‌ها پیداکرده است اما در کشور ما به علت نوظهور بودن این بخش اقتصادی و همچنین عدم فرهنگ‌سازی دولت‌مردان شاهد غفلت از این صنعت هستیم.

وی ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه در مقایسه سپرده‌های بانکی با بیمه ها مربوط به خدمات گسترده بیمه‌هاست. بانک‌ها پوششی در برابر حوادث و اتفاق‌های پیش‌بینی‌نشده ندارند و تنها با سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌توان یک سود نسبی نصیب شد درحالی‌که بیمه‌ها با پوشش حوادث، نقص عضو، هزینه‌های پزشکی، امراض خاص، ازکارافتادگی، آتش‌سوزی، فوت و.. مشارکت‌کنندگان را در برابر اتفاق‌های پیش‌بینی‌نشده ایمن می‌کند.

این کارشناس بیمه افزود: امروز یافتن ضامن برای اخذ وام یکی از دغدغه‌های اصلی اقشار مختلف جامعه است به همین ترتیب به‌منظور رفاه بیشتر شهروندان بیمه‌ها خدمت دیگری در این زمینه مهیا کرده‌اند. به‌طوری‌که برای افراد دارای بیمه‌نامه می‌توانند بدون تشریفات قانونی، ضامن، سفته و... تسهیلات دریافت کنند.

سپرده بانکی مشمول مالیات می‌شود

شماعی معتقداست: عده‌ای بر این باورند که سپرده‌های بانکی از پرداخت مالیات معاف هستند درصورتی‌که این برداشت اشتباهی بوده و پس از فوت شخص مالک، حساب بانکی او برای مدتی مسدود و مشمول مالیات بر ارث می‌شود.

به گفته این کارشناس، این در حالی است که هیچ‌یک از مبالغ مربوط به بیمه‌نامه و خسارت‌های پرداختی به‌طور کامل از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی تصریح کرد: با فوت شخص دارنده بیمه سرمایه خطر فوت بیمه‌نامه و همچنین تمامی دارایی‌ها به ذی‌نفعان پرداخت می‌شود درحالی‌که در سپرده‌های بانکی پیش از تقسیم و تخصیص وجوه به وراث و در گام نخست، بدهی‌های شخص متوفی تسویه می‌شود.

شماعی خاتمه داد:‌ لازم به ذکر است فارغ از تفاوت نگرش‌های یادشده مابین نظام سپرده‌گذاری بانکی و بیمه‌نامه‌ها، تفاوتی نیز در مورد تعیین تکلیف آن‌ها وجود دارد. به‌طوری‌که انحصار وراثت بانکی به‌طور تقریبی با صرف مدت‌زمان 6 ماهه به سرانجام می‌رسد اما در خصوص بیمه‌نامه‌ها پس از صدور گواهی فوت شخص به‌طور آنی تعیین و تکلیف می‌شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgt39n.ak9xz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین