تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۴
جالب است ۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: سیاست‌های بانک مرکزی توانسته دلاری که سال گذشته به مرز ۲۰ هزار تومان رسید را مهار کند و در شرایط کنونی بازار ارز را به آرامش نسبی برساند، اما این کاهش قیمت، نرخ سایر کالاها را کاهش نداده است.
چرا با کاهش قیمت ارز نرخ سایر کالاها در سرازیری قرار نمی گیرد؟
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به روند نزولی نرخ ارز طی سه هفته گذشته،گفت: قیمت دلار در اردیبهشت ماه سال جاری به حدود 16 هزار تومان هم رسید، اما طی هفته های گذشته روند کاهشی آن آغاز شده و به کمتر از 13 هزار تومان رسیده و حدود 3 هزار تومان کاهش داشته است.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پس از نوسانات شدید ارزی، بانک مرکزی مجموعه سیاست‌هایی را برای بازگشت آرامش به بازار ارز اتخاذ کرد، افزود: سیاست‌های بانک مرکزی توانسته دلاری که سال گذشته به مرز  20 هزار تومان رسید را مهار کند و در شرایط کنونی بازار ارز را به آرامش نسبی برساند،  اما این کاهش  قیمت، نرخ سایر کالاها را کاهش نداده است.

لزوم  فعال سازی هرچه سریعتر بازار متشکل ارزی

وی با تاکید بر لزوم  فعال سازی هرچه سریعتر بازار متشکل ارزی، ادامه داد: فعالان اقتصادی منتظر اثرات اجرایی شدن سیاست‌های ارزی بانک مرکزی همانند بازار متشکل هستند تا تأثیرات آن برای پیش‌بینی آینده بازار، قابل اتکاتر شود و  تولیدکنندگان و سایر فعالان بازار بهتر بتوانند تصمیم گیری کنند.

برخی کالاهای وارداتی همچون خودرو و لوازم خانگی، باید با کاهش قیمت دلار از قیمت‌ شان کاسته شود و  با قیمت‌ های جدید به فروش برسند، اما عملاً این اتفاق رخ نمی دهد که باید نظارتی بر این بازارها صورت گیرد
نادری تاکید کرد: عده ای از دلالان و سوءاستفاده گران برای بازار گرمی فعالیت های خود این موضوع را مطرح می کنند که سیاست‌های مقطعی بانک مرکزی موجب کاهش قیمت ارز شده و این کاهش به منزله ورود بازار به مرحله ثبات نیست که طرح این مباحث تنها به دلیل جولان در تلاطمات ارزی است.

برخی کالاهای وارداتی همچون خودرو و لوازم خانگی، باید با کاهش قیمت دلار از قیمت‌ شان کاسته شود

وی با انتقاد از عدم کاهش قیمت کالاهای مختلف به تناسب روند کاهشی قیمت دلار، افزود: با افزایش نرخ ارز، قیمت بسیاری از کالاها  بالا رفت، اما با وجود کاهش نرخ دلار و وابستگی که بین قیمت دلار و برخی کالاها ایجاد شده بود، کاهش در قیمت کالاها رخ نداد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی نرخ کالاها به دلیل چسبندگی قیمت‌ ها در اقتصاد روند کاهشی پیدا نکرده اند، تصریح کرد: برخی کالاهای وارداتی همچون خودرو و لوازم خانگی، باید با کاهش قیمت دلار از قیمت‌ شان کاسته شود و  با قیمت‌ های جدید به فروش برسند، اما عملاً این اتفاق رخ نمی دهد که باید نظارتی بر این بازارها صورت گیرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb8abs.rhb5gpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما