تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۹
جالب است ۰
به دنبال کاهش تنش‌ها میان مکزیک و آمریکا و توافق بین این دو کشور در خصوص مساله مهاجرات، بازار بورس اندکی رشد داشت و همینطور قیمت نفت به دلیل امیدواری بازار به رشد جهانی اقتصاد، افزایش یافت.
 افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال اظهارات مقام سعودی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، قیمت نفت امروز- دوشنبه- در پی اعلام موضع عربستان سعودی مبنی بر تصمیم اعضای اوپک به علاوه روسیه برای پایین نگه داشتن تولید، اندکی افزایش یافت. همینطور برداشته شدن سایه اعمال تعرفه آمریکا بر مکزیک نیز  بر این مساله بی تاثیر نبود.

نفت برنت که شاخص جهانی قیمت طلای سیاه است به نسبت قیمت تمام شده روز جمعه به میزان 32 سنت معادل پنج دهم درصد افزایش یافت. همینطور نفت وست تگزاس اینترمدیت به مقدار 54 دلار و 32 سنت به ازای هر بشکه رسید.

این قیمت‌ها در حالی افزایشی بوده است که عربستان سعودی به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده اوپک اعلام کرده که در نشست آتی، اعضا احتمالا بر سر پایین نگه داشتن میزان تولید توافق خواهند کرد.

«هان تان» تحلیلگر کارگزاری «اف ایکس تی ام» در این‌باره گفت: «قیمت نفت افزایشی خواهد بود چرا که عربستان اعلام کرده است که اعضای اوپک و روسیه عزم خود را به عدم افزایش تولید در نیمه دوم 2019 جزم کرده‌اند.»

همینطور شاخص‌های بازارهای بورس در روز دوشنبه در پی توافق مکزیک و آمریکا بر سر مساله مهاجران غیر قانونی و عدم اعمال تعرفه افزایش یافت؛ اگرچه اقتصاددانان معتقدند هنوز سایه جنگ اقتصادی آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی وجود دارد.

به نظر می‌رسد این روند افزایشی حاکی از امید به افزایش رونق اقتصادی جهانی پس از لغو اعمال تعرفه علیه مکزیک بوده است همینطور «بریتیش پترولیوم» در روز سه‌شنبه آمارهای جهانی خود را مبنی بر جا‌به‌جایی‌های نفتی منتشر خواهد کرد. چین نیز جمعه آتی میزان دقیق صادرات و واردات خود را اعلام خواهد کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjitei.uqe8izsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما