تاریخ انتشار :جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۶
جالب است ۰
هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ - ژاپن

والیبال ایران به برزیل باخت اما یک امتیاز گرفت

تیم ملی والیبال ایران در بازی نخست هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ به مصاف برزیل رفت و در ست پنجم بازی را باخت اما یک امتیاز گرفت.
والیبال ایران به برزیل باخت اما یک امتیاز گرفت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،از ساعت ۱۱:۱۰ دقیقه امروز (جمعه) ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۷ هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ به میزبانی ژاپن و بازی دو تیم ایران و برزیل آغاز شد که ایران در این مسابقه به کسب تنها یک امتیاز اکتفا کرد و با نتیجه ۳ بر ۲ و با امتیازات ۲۵-۲۳، ۱۶-۲۵، ۲۵-۲۱، ۳۱-۳۳ و باخت.

ترکیب تیم ایران را در شروع این دیدار را با لباس‌های سوم (سرمه‌ای رنگ) سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، سید محمد موسوی، پوریا فیاضی، امیر غفور و علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) تشکیل می‌دادند. برزیل نیز با لباس زرد و با ترکیب سانتوس، کرلینگ، دسوزا، سوزا، سات کمپ، لوکارلی و هوس (لیبرو) بازی را شروع کرد.

ست اول: ۲۵ - ۲۳ ایران
دو تیم از ابتدای این ست به صورت پایاپای با یکدیگر پیش می‌رفتند و در حالی که ایران می‌توانست در امتیاز ۷-۶ با کسب امتیاز ۸ فاصله را بیشتر کند اما، در یک رالی زیبا با خطای میلاد عبادی‌پور دو تیم در امتیاز ۷ برابر شدند. در ادامه هم ایران با کسب امتیاز هشتم وقت استراحت فنی اول را از آن خود کرد. با ورود دو تیم به زمین ایران با تک دفاع امیر غفور فاصله را دو برابر کرد. پس از یک رالی زیبا و توپ گیری خوب پوریا فیاضی، با پاس سرعتی سعید معروف، موسوی توانست امتیاز ۱۳ را برای ایران کسب کرده و فاصله را به سه امتیاز افزایش دهد تا سرمربی برزیل درخواست وقت استراحت کند. با بازگشت دو تیم بار دیگر ایران با به کار گیری سرعت و درخشش محمد موسوی در خط حمله، فاصله را به ۵ امتیاز رساند. برزیل که با چاشنی شانس در سرویس فاصله را کم کرده بود، نتوانست بازی را به تساوی بکشد و در نهایت ایران ۱۶ - ۱۴ امتیاز وقت استراحت فنی دوم را هم کسب کرد. پس از وقت استراحت ایران بار دیگر با تکنیک سرعت و درخشش موسوی در خط حمله، ایران ۲۲-۲۰ پیش افتاد. در امتیاز ۲۴-۲۲ برزیلی‌ها درخواست وقت استراحت کردند اما، باز هم ایران با عملکرد خوب سعید معروف در دادن پاس‌ها. سرعتی توانست امتیاز ۲۵ را کسب کرده و این ست را با پیروزی پشت سر بگذارد.

ست دوم: ۱۶ - ۲۵ برزیل
در ست دوم این برزیلی‌ها بودند که با کارهای سرعتی دفاع ایران را جا گذاشته و ۴ امتیاز اختلاف را ایجاد کردند. این اختلاف امتیاز حفظ شد تا اینکه برزیل ۸ - ۴ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کرد. در ادامه باز هم این برزیل بود که با درخشش لئال در کارهای سرعتی فاصله را افزایش داد. با سرویس‌های خوب برزیلی‌ها حمله ایران کند شد و همین کافی بود تا برزیل ۱۶ - ۱۰ وقت استراحت فنی دوم را نیز کسب کند. با ورود مجدد تیم‌ها به زمین، ایگور کولاکوویچ بازیکنان جوانی چون یلی و کریمی را جایگزین غفور و معروف کرد و به تدریج سایر بازیکنان ترکیب اصلی را نیز بیرون کشید. با ادامه روند خوب سرویس‌ها و کارهای سرعتی در تیم برزیل، فاصله امتیاز بین دو تیم به ۱۰ امتیاز رسید. در ادامه هم برزیل روند خوب خود را ادامه داد و با وجود نقش آفرینی خوب یلی و تلاش کریمی ایران عملاً حرفی برای گفتن نداشت تا بریل ست دوم را پیروز شود. برزیل این ست را روی سرویس‌های خوب و ضعف ایران در دریافت‌های اول برد.

ست سوم: ۲۵ - ۲۱ ایران
با شروع این ست، در حالی که برزیلی‌ها با دو امتیاز متوالی پیش افتاده بودند، پس از دفاع خوب موسوی، با درخشش شفیعی در خط سرویس ایران توانست دو امتیاز متوالی را کسب کرده و از حریف پیش بیافتد. در حالی که تا امتیاز ۷ ایران از حریف پیش بود، برزیل با کسب دو امتیاز متوالی ۸-۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. با سرویس‌های خوب برزیلی‌ها در ست دوم دریافت‌های اول ایران خراب شده و همین موضوع سعید معروف را از جریان بازی خارج کرده بود تا اینکه برزیل ۱۶ - ۱۴ وقت استراحت دوم را از آن خود کرد. با ورود دو تیم به زمین ایران عملکرد بهتری در دریافت‌های اول و حمله داشت و سرانجام با دفاع خوب موسوی در امتیاز ۱۷ بازی را در این ست به تساوی کشاند. در حالی که برزیلی‌ها سرویس‌های خوبی را می‌زدند، عملاً برنامه‌های حمله‌های سرعتی ایران برخلاف ست نخست با چالش رو به رو شده بود و بیشتر بار حملات ایران را امیر غفور بر عهده داشت. او در موج حمله اول و سرویس یکی از بهترین‌های ایران بودند. در برزیل هم هر چه ساوتکمپ پر اشتباه کار می‌کرد، لئال و دسوزا خوب امتیاز می‌گرفتند. با درخشش پوریا فیاضی در انتهای زمین ایران و دریافت‌های متعدد، ایران توانست این ست را ۲۵ - ۲۱ پیروز شود.

ست چهارم: ۳۱ - ۳۳ برزیل
با شروع ست سوم ایران توانست با عملکرد خوب در سرویس، اختلاف دو امتیازی را با حریف ایجاد کند. با ادامه روند خوب ایران در منطقه سرویس و درخشش پوریا فیاضی، اختلاف به چهار امتیاز افزایش یافت تا ایران ۸ - ۴ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کند. با ادامه روند خوب ایران در دریافت‌های اول و سرویس‌های خوب ملی‌پوشان ایران، فاصله سه امتیازی میان دو تیم حفظ شد تا اینکه ایران ۱۶ - ۱۳ وقت استراحت فنی دوم را هم از آن خود کرد. با ورود مجدد دو تیم به زمین، روند خوب ایران در دریافت‌های اول با وجود سرویس‌های خوب برزیلی‌ها ادامه داشت تا ایران همچنان با دو امتیاز اختلاف از حریف خود پیش باشد. با تک دفاع محمد موسوی ایران فاصله را به سه امتیاز افزایش داد تا برزیل تقاضای وقت استراحت کند. با ورود مجدد دو تیم به زمین این برزیلی‌ها بودند که سه امتیاز متوالی را کسب کرده و سرانجام در امتیاز ۲۱ بازی را در این ست به تساوی کشاندند. در حالی که ایران می‌توانست پیروز این ست در امتیاز ۲۵ باشد، با درخشش لئال در ترکیب برزیل، تکلیف پیروز این ست به امتیازات بالای ۲۵ کشید. در امتیازات بالای ۲۹ موسوی توانست با کسب یک امتیاز سرویس ایران را پیش بیاندازد. با این حال دو تیم در این امتیازات با سرویس‌های قدرتی سعی در کسب امتیاز داشتند که در پایان، برزیل با بهره گیری از تعلل دریافت کننده‌ها و یک سرویس خوب این ست را ۳۱ - ۳۳ برد.

ست پنجم: ۱۰ - ۱۵ برزیل
ست پنجم هم با هنرنمایی فیاضی برای ایران و لوکارلی برای برزیل آغاز شد. با اشتباه عبادی‌پور در دریافت اول، برزیل فاصله خود در این ست را به دو امتیاز افزایش داد. بعد از تساوی دو تیم در امتیاز ۳، اشتباهات فردی بازیکنان ایران زیاد شد و بازیکنان با تجربه برزیل با حرفه‌ای گری توانستند اخلاف امتیاز را به عدد ۵ برسانند. برزیل با حفظ برتری خود در ادامه ۱۵ - ۱۰ پیروز این ست و بازی شد.

تیم ملی ایران فردا (شنبه) ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۸ در دومین بازی خود، از ساعت ۱۰:۴۰ به مصاف تیم آرژانتین می‌رود.

برنامه بازی‌های تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ در ژاپن:
بازی دوم: ایران - آرژانتین، شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۰
بازی سوم: ایران - ژاپن، یک‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۰

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdca6enm.49nuw15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما