تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹
جالب است ۰
جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله نخستین حمایت علنی روسیه و عربستان از تمدید طولانی تر توافق اوپک، افزایش تولید نفت لیبی، مذاکرات اولیه عربستان برای ساخت پالایشگاه در هند و آغاز ساخت خط لوله انتقال گاز ترک استریم بوده است
نخستین حمایت علنی روسیه و عربستان از تمدید طولانی تر توافق اوپک
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،روسیه و عربستان برای نخستین بار به طور آشکار اعلام کردند که ممکن است توافق کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، را برای سال ٢٠١٨ میلادی نیز تمدید کنند.
«‎الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه گفت که کشورش آماده تمدید توافق کاهش تولید نفت پس از سال ٢٠١٧ میلادی است.
نواک افزود: ما پیش بینی های مختلف را بررسی می کنیم و معتقدیم که تمدید طولانی‌تر این توافق، بازگشت توازن به بازار نفت را تسریع می کند.
«خالد الفالح» همتای عربستانی وی نیز اطمینان داد که این توافق برای نیمه دوم امسال و حتی فراتر از آن تمدید خواهد شد.

**افزایش تولید نفت لیبی موفقیت توافق اوپک را دشوار می کند
به گزارش بلومبرگ، با وجود تلاش اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش عرضه نفت، تولید نفت لیبی در پی بهبود شرایط سیاسی در داخل این کشور، هم اکنون به بالاترین میزان از اکتبر ٢٠١٤ یعنی ٧٨٠ هزار بشکه در روز رسید.
این در حالی است که این میزان در پایان ماه آوریل، ٧٠٠ هزار بشکه در روز بوده است.
تولید نفت لیبی در اکتبر ٢٠١٤ میلادی ٨٥٠ هزار بشکه در روز بود.

**مذاکرات اولیه عربستان برای ساخت پالایشگاه در هند
‎به گزارش روزنامه اکونومیک تایمز، شرکت دولتی ایندین اویل اعلام کرد که در مذاکرات اولیه برای سرمایه گذاری آرامکوی عربستان در صنعت پایین دست هند، این کشور مصرف کننده است.
این پروژه بسیار بزرگ قصد دارد یک پالایشگاه عظیم با ظرفیت یک میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه در روز در هند بسازد تا نقاضای نفت این کشور را افزایش دهد.
‎تولیدکنندگان نفت به منظور افزایش تفاضای نفت در آسیا هستند تا با توجه به افزایش تولید نفت آمریکا، بتوانند سهم خود را از بازار نفت این منطقه افزایش دهند.

‎**گازپروم: ساخت خط لوله انتقال گاز ترک استریم آغاز شد
‎به گزارش پایگاه اینترنتی «ورلد اویل»، ساخت خط لوله انتقال گاز ترک استریم در فراساحل دریای سیاه روسیه آغاز شد.
« الکسی میلر» معاون رئیس شرکت گازپروم گفت: ساخت خط لوله ترک استریم به طور عملی شروع شد و تا اواخر ٢٠١٩ میلادی، مشتریان اروپایی و ترک ما منبع جدید و مورد اعتماد عرضه گاز روسیه را خواهند داشت.

**واردات نفت چین در ماه آوریل کاهش یافت
به گزارش رویترز، با کاهش فعالیت پالایشگاه های چین در پی عملیات تعمیر و نگهداری، واردات نفت این کشور در ماه آوریل 2017 با ٩ درصد کاهش نسبت به بالاترین میزان خود در ماه مارس، به ٣٤ میلیون و ٣٩٠ هزار تن رسید، ‎گرچه رقم ماه آوریل همچنان ٥.٥ درصد بیشتر از سال گذشته در همین مقطع بوده است.
واردات نفت چین در چهار ماه نخست سال جاری میلادی ١٣٩ میلیون و ١٢٠ هزار تن بود که ١٢.٥ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

منبع:بلومبرگ

https://sarmayegozarionline.ir/vdch.inmt23niqftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین