تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۶
جالب است ۰
رئیس اسبق کانون صرافان ضمن تایید ایده بازار متشکل ارزی، مزیت این بازار را کشف قیمت واحد دانست و گفت: بازار متشکل ارزی زمانی موفق خواهد بود که قیمت در آن واقعی و واحد باشد.
شرط موفقیت بازار متشکل ارزی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سمیعی با اشاره به اهمیت کشف قیمت واحد در بازار متشکل ارزی، اظهار کرد: اگر منظور از بازار متشکل، از میان بردن انواع قیمت‌های قبلی و تعریف یک قیمت واقعی یا نزدیک به واقعیت باشد، باید گفت که این تصمیم، تصمیمی مبارک، نافع و قدمی در جهت اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور است.

وی افزود: اگر مقصود از تصویب مقررات بازار متشکل ارزی، تقویت پول ملی یا جلوگیری از سرعت تضعیف آن باشد، ابتدا باید برای کاهش میزان تورم و بهره بانکی فکری اساسی شود، تا نقدینگی با نظارت بیشتری کنترل و به بازارهای هدف از جمله بازار سرمایه هدایت شود.

رئیس اسبق کانون صرافان مزیت دیگر بازار متشکل ارزی را ایجاد مانع برای سودجویان خواند و گفت: بازار متشکل الزاماً موجب حذف صرافان نمی‌شود، فقط باعث می‌شود سودجویان نتوانند به منافع مصرف‌کنندگان آسیب وارد کنند.

سمیعی ادامه داد: البته اگر این بازار، نکات فنی را کاملاً رعایت کند و به مبانی علم اقتصاد احترام بگذارد، در هر شرایطی می‌تواند توازن و تعادل را در بازار ارز حفظ کند، به شرطی که این اسم نیز مانند سایر اسامی که تاکنون به بازار ارز داده‌اند، فقط تزئینی نباشد.

وی خواستار نظارت بیشتر بر قیمت‌های کالاها شد و تاکید کرد: لازم است قیمت‌های غیر واقعی کالاها و خدمات دیگر هم بررسی و اصلاح شود و اینکه برخی از کالاها با نرخ رسمی وارد و با نرخ آزاد بفروش رسیده‌اند، هم باید بررسی و پیگیری شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfeedj.w6d11agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما