تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
جالب است ۰
با لایحه مالیات بر ارزش افزوده ۶۰ درصد درآمد های شهرداری‌ها از بین می رود.
از بین رفتن ۶۰ درصد درآمد شهرداری با لایحه مالیات بر ارزش افزوده
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مرتضی الویری عضو شورای اسلامی شهر تهران در صد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: از همکارانم که در برگزاری نمایشگاه کتاب تلاش کردند تشکر میکنم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به لایحه دایمی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: اولا لایحه در تاریخ 23 اسفند 95 از دولت به مجلس رسیده است که در گزارش کمیسیون استقلال شهرداری ها و کارکرد شورا از بین رفته است.

وی افزود: اگر این لایحه در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شود شوراها و دهیاری ها از نهادی ناظر و قانون گذار به نهادی بلا اثر و دولتی تبدیل می شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در قانون قبلی که ده ساله بود مالیات و عوارض منفک شده بود و سهم شهرداری و دهیاری مشخص بود و همچنین فصلی به عنوان عوارض در قانون وجود داشت و شوراها حق وضع عوارض محلی داشتند.

الویری گفت: در لایحه جدید متاسفانه با وجود مکاتبات و جلسات مکرر عوارض و مالیات با هم جمع شده و واجد ایراد قانونی است و برخی مواد قبلی که به عنوان عوارض در قبل شناخته می شد حالا به عنوان مالیات قلمداد شده است.

وی افزود: بیش از 50 جلسه با کمیسیون های مختلف مجلس داشتیم و حتی چند جلسه هم با حضور رئیس مجلس برگزار شد و مواد جایگزین را ارایه کردیم اما در جمع بندی آخرین بدون توجه به هماهنگی های قبلی عمل شده است و عوارض و مالیات با هم ترکیب شده اند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر جمع بندی کمیسیون اقتصادی در قالب این لایحه تصویب شود تمام شهرداری ها و دهیاری ها به دستگاه دولتی تبدیل شده و اثرگذاری شوراها از بین می رود و 60 درصد درآمد شهرداری ها که از طریق وضع عوارض مختلف به دست می آمد از بین خواهد رفت.

الویری افزود: باید دولت و مجلس از این انحراف فاصله گرفته و از تصویب این لایحه جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: این چه منطقی است که قرار باشد شوراها از سرخس تا خرمشهر و از ارومیه تا چابهار همه یکسان به وضع عوارض بپردازند و به روشی عقب افتاده عمل کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcai0ny.49nia15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین