کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از بین رفتن ۶۰ درصد درآمد شهرداری با لایحه مالیات بر ارزش افزوده

15 ارديبهشت 1398 ساعت 13:30

با لایحه مالیات بر ارزش افزوده ۶۰ درصد درآمد های شهرداری‌ها از بین می رود.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مرتضی الویری عضو شورای اسلامی شهر تهران در صد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: از همکارانم که در برگزاری نمایشگاه کتاب تلاش کردند تشکر میکنم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به لایحه دایمی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: اولا لایحه در تاریخ 23 اسفند 95 از دولت به مجلس رسیده است که در گزارش کمیسیون استقلال شهرداری ها و کارکرد شورا از بین رفته است.

وی افزود: اگر این لایحه در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شود شوراها و دهیاری ها از نهادی ناظر و قانون گذار به نهادی بلا اثر و دولتی تبدیل می شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در قانون قبلی که ده ساله بود مالیات و عوارض منفک شده بود و سهم شهرداری و دهیاری مشخص بود و همچنین فصلی به عنوان عوارض در قانون وجود داشت و شوراها حق وضع عوارض محلی داشتند.

الویری گفت: در لایحه جدید متاسفانه با وجود مکاتبات و جلسات مکرر عوارض و مالیات با هم جمع شده و واجد ایراد قانونی است و برخی مواد قبلی که به عنوان عوارض در قبل شناخته می شد حالا به عنوان مالیات قلمداد شده است.

وی افزود: بیش از 50 جلسه با کمیسیون های مختلف مجلس داشتیم و حتی چند جلسه هم با حضور رئیس مجلس برگزار شد و مواد جایگزین را ارایه کردیم اما در جمع بندی آخرین بدون توجه به هماهنگی های قبلی عمل شده است و عوارض و مالیات با هم ترکیب شده اند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر جمع بندی کمیسیون اقتصادی در قالب این لایحه تصویب شود تمام شهرداری ها و دهیاری ها به دستگاه دولتی تبدیل شده و اثرگذاری شوراها از بین می رود و 60 درصد درآمد شهرداری ها که از طریق وضع عوارض مختلف به دست می آمد از بین خواهد رفت.

الویری افزود: باید دولت و مجلس از این انحراف فاصله گرفته و از تصویب این لایحه جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: این چه منطقی است که قرار باشد شوراها از سرخس تا خرمشهر و از ارومیه تا چابهار همه یکسان به وضع عوارض بپردازند و به روشی عقب افتاده عمل کنند.


کد مطلب: 46786

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/46786/بین-رفتن-۶۰-درصد-درآمد-شهرداری-لایحه-مالیات-ارزش-افزوده

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir