تاریخ انتشار :جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱
جالب است ۰
مدیرعامل سابق بورس و اوراق بهادار تهران:

بازار سرمایه به رشد تولید کمک می‌کند

مدیرعامل سابق بورس تهران با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی بازار سرمایه گفت: سرمایه گذاری در بازارهای مولد همچون بورس بهترین گزینه سرمایه‌گذاری است و این گونه سرمایه‌گذاری‌ها به رشد تولید داخلی کمک می‌کند.
بازار سرمایه به رشد تولید کمک می‌کند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،حسن قالیباف اصل - مدیرعامل سابق بورس و اوراق بهادار تهران - درباره تحولات در بورس اظهار کرد: در این مدت توجه به بازار سرمایه زیاد شده است، به گونه‌ای که سیاست‌گذاران و مردم متوجه شده‌اند تنها بازاری که به تولید کمک می‌کند و مولد است بازار سرمایه است.

وی با اشاره به رشد قیمت سهم‌ها در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه نسبت به بازارهای دیگر جای مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و افرادی که در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند، باید مطالعه، دقت، صبر و حوصله داشته باشد. زیرا بازارهای دیگر مثل طلا، سکه و مسکن تورم در جامعه ایجاد می‌کنند و سرمایه گذاری در این بازارها مولد نیست.

قالیباف اصل تاکید کرد: افرادی که با بورس آشنایی ندارند و در معاملات حرفه‌ای نیستند، نباید به طور مستقیم وارد معاملات شوند چراکه برای داد و ستد در بازار سهام، نیاز به دانش دارند. افرادی که دانش کافی ندارند، باید از طرق غیر مستقیم در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد دانشگاه الزهرا عنوان کرد: در حالی دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار می‌شود که تجربه 12 ساله برگزاری را دارد و تعداد مشارکت کنندگان نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته و فعالان بازار سرمایه دستاوردهای یک ساله خود را در معرض دید گذاشتند که این عوامل باعث شد تا بازخورد نمایشگاه به مراتب از سال‌های گذشته بیشتر و بهتر باشد.

حسن قالیباف اصل با بیان این‌که باید فرهنگ سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه جا بیافتد، ادامه داد: با وجود این‌که زمان نمایشگاه محدود است اما فرصت خوبی است تا اهالی بازار سرمایه دور هم جمع شوند و البته برگزاری نمایشگاه شور و شوقی در کل سال در فعالان بازار سرمایه ایجاد می‌کند تا دستاورد جدیدی را تولید و در نمایشگاه از آن رونمایی کنند. در حقیقت نمایشگاه ابزار خوبی برای توسعه و شناساندن بازار سرمایه در جامعه است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjymex.uqemxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین