تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۱
جالب است ۰
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با سفر به بغداد پایتخت عراق با نخست وزیر و چندتن از مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
رئیس کل بانک مرکزی با نخست وزیر عراق دیدار کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،یک منبع مطلع گفت: سفر 'عبدالناصر همتی' رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به بغداد برای تکمیل توافقات پولی و بانکی انجام شده در جریان سفرهای 'حسن روحانی' رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد و عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به تهران صورت گرفته است.

وی گفت: همتی روز یکشنبه وارد بغداد شد و طی دو روز اقامت با عادل عبدالمهدی نخست وزیر، و وزیر دارایی و نیز همتای عراقی خود دیدار و گفت و گو کرد.
عبدالمهدی اواسط فروردین ماه امسال در راس هیاتی وارد تهران شد و با مقامات عالی رتبه کشورمان دیدار و گفت وگو کرده بود.
رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران 16 اسفندماه گذشته و پیش از سفر رسمی روحانی به بغداد (20- 22 اسفندماه 97)نیز برای مذاکره با مقامات عراقی وارد بغداد پایتخت این کشور شد و طی دو روز اقامت در پایتخت عراق علاوه بر مذاکره با مسوولان پولی و اقتصادی عراق و دیدار با فعالان اقتصادی دو کشور، همچنین با رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق نیز دیدار و گفتگو کند.
رئیس کل بانک مرکزی پس مذاکرات طولانی با همتای عراقی خود از توافق دو کشور روی اصول اساسی فعالیت های بانکی و نحوه ارتباط بانکی خبر داد.
همتی گفت: در خصوص نحوه پرداخت بدهی های دولت عراق و همچنین نحوه فعالیت شرکت های صادرکننده بخش خصوصی دو کشور و نحوه نقل و انتقال پول آنها بحث کردیم و توافقاتی خوبی در این زمینه انجام شد.
وی افزود: بر اساس توافقات انجام شده، روابط پولی و بانکی ما و عراق در قالب یورو و دینار خواهد بود، بنابر این بانک مرکزی ایران هم حساب دیناری در عراق خواهد داشت و هم یورویی و تعاملات بانکی را از طریق بانک های عراقی انجام می دهیم.
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: توافقی که بین دو کشور امضا شده سبب می شود ارتباط خوبی بین بانک های ایرانی مستقر در عراق با بانک های عراقی برقرار شده و امکان این که بانک های عراقی هم بتوانند در ایران شعبه بزنند وجود دارد.
همتی گفت: بر پایه توافقنامه ای که در این سفر میان بانک های مرکزی دو کشور امضا شده است، فعالیت های بانکی میان ایران و عراق ان شاالله در سطح بسیار بالاتری از وضعیت کنونی توسعه خواهد یافت.
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزود: بر این اساس موانع پرداخت بدهی های طرف عراقی مربوط به صادرات گاز و برق به این کشور بر طرف شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciqwa5.t1aqv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما