تاریخ انتشار :شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۸
جالب است ۰
فعالیت‌های صنعتی و تولید کارخانه‌ها در آلمان کاهش قابل توجهی داشته و همین امر در کنار کاهش کلی فعالیت‌های اقتصادی در حوزه یورو خوش‌بینی بانک مرکزی اتحادیه اروپا را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.
سایه کاهش رشد اقتصادی آلمان بر اتحادیه اروپا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بررسی آمارهای ارائه‌شده از سوی مؤسسه IHS مارکت که نشان می‌دهد شروع سه ماهه دوم سال جاری در آلمان با کاهش تولید کارخانه‌ها رقم خورده است. از طرف دیگر فعالیت‌های صنعتی و چشم‌انداز گسترده‌تر از فعالیت‌های اقتصادی در منطقه اروپا روبه کاهش است.

شاخص خرید مدیران صنعتی طی 4 ماه گذشته در اروپا روندی کاهشی را در پیش گرفته که سایه تیره‌ای را بر امید بانک مرکزی اتحادیه اروپا برای حل چالش‌ها انداخته است. در حالی که بانک مرکزی اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است طی سال جاری نرخ بهره را افزایش ندهد، دولت آلمان انتظار دارد که کمترین رشد اقتصادی را در این کشور طی 6 سال گذشته تجربه کند.

با این اوصاف انتشار این آمارها ارزش به ارزش یورو آسیب زده و باعث شده است که 0/4 درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست به بدهد و به 12/52 دلار برسد.

کریس ویلیام سون، کارشناس اقتصادی موسسه IHSمارکت می‌گوید: آمارهای حوزه یورو به تشدید نگرانی‌ها نسبت به شکیت بهبود اقتصاد اتحادیه اروپا دامن می‌زند، البته کارشناسان انتظار دارند اقتصاد حوزه یورو بهبود یابد.

کریستوف ویل، کارشناس کامرز بنک آلمان، معتقد است: کارشناسان انتظار دارند که اقتصاد حوزه یورو اگرچه کم اما بهبود یابد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd9k0o.yt09s6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین