تاریخ انتشار :شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۷
جالب است ۰
واکاوی دلایل رشد منفی ۷.۹ درصدی بخش صنعت؛

آثار کاهش قدرت خرید در سال‌های بعد مشخص می‌شود

مهمترین دلایل رشد منفی ۷.۹ درصدی بخش صنعت تشریح شد.
آثار کاهش قدرت خرید در سال‌های بعد مشخص می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،نصراله محمدحسین فلاح با اشاره به اینکه رشد منفی 7.9 درصدی اقتصادی بخش صنعت علاوه بر ساخت و تولید، شامل نفت نیز می‌شود، اظهار کرد: ممنوعیت صادرات نفت ایران که در پی تحریم‌های آمریکا اعمال شده در این عدد تأثیر قابل توجهی دارد.

وی در ادامه دلایل رشد اقتصادی منفی در بخش ساخت و تولید را کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و افزایش قیمت مواد اولیه عنوان کرد و گفت: انباشت بدهی دولت به صنایع باعث کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی شده و از طرف دیگر قیمت مواد اولیه از جمله آهن، پتروشیمی و آلومینیوم افزایش چشمگیری داشته است.

فلاح ادامه داد: از طرف دیگر مشکلاتی که سال گذشته در نقل و انتقالات مالی ایجاد شد باعث شده که امکان فعالیت جدی در صادرات از بین برود.

عضو هیئت مدیره کنفدراسیون صنعت ایران با بیان اینکه مفهوم اصلی موارد ذکر شده کاهش تولید در سال گذشته است، تصریح کرد: این آمار مربوط به 9 ماهه سال گذشته است، اما آثار اصلی کاهش قدرت خرید مردم در سال 1398 و 1399 آشکار خواهد شد.

وی در پایان درباره راهکارهایی که دولت باید برای جبران رشد منفی اقتصاد در نظر بگیرد، اظهار کرد: دولت نمی‌تواند بازوی بهبود صنعت باشد و بهتر است که مقررات و کنترل را کمتر کند.

 براساس جدیدترین آمارهای ارائه شده رشد اقتصادی کشور در 9 ماه ابتدایی سال 1397 به منفی 3.8 درصد رسیده است. در این میان بخش صنعت به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار در رشد اقتصادی کشور در 9 ماه ابتدایی سال گذشته رشد منفی 7.9 درصدی را به ثبت رسانده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcirwa5.t1aqr2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما