تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۱
جالب است ۰
لاریجانی در دیدار با وزیر تعاون:

صندوق‌های ورشکسته احیا شوند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر احیای صندوق‌ها گفت: انحلال صندوق‎‌های ورشکسته، پاک کردن صورت مسأله است و باید آنها را مجددا احیا کرد.
صندوق‌های ورشکسته احیا شوند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر روز سه شنبه، 27 فروردین ماه با محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از معاونان وی دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به راهکار حل مشکل صندوق ها گفت: منحل کردن صندوق ها پاک کردن صورت مسأله است لذا باید آنها را احیا کنیم چرا که در دوره ای به آنها دستبرد زده شد و برخی مقررات بنیه آنها را تضعیف کرد و باعث شد تاب آوری صندوق ها کاهش یابد پس باید با حل اشکالات، آنها را مجددا احیا کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه دولت باید بدهی های خود به صندوق تأمین اجتماعی را پرداخت کند، اظهار داشت: باید تئوری احیای صندوق ها را دنبال کرد که در این خصوص قوانینی نیز وضع شد و گفته اشد اگر صندوق ها امتیازاتی می خواهند به آنها داده شود و البته دولت نیز پولی برای پرداخت ندارد لذا باید خلق ثروت صورت گیرد و اگر این کار با جدیت آغاز شود، مجلس نیز حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه با تأکید بر به کارگیری نیروی جوان در سطح مدیریت کشور بیان داشت: جوانان ذهن خلاق دارند و می توانند برای خلق ثروت تفکر کنند لذا باید از نیروی آنها استفاده شود تا وزارتخانه صرفا منتظر بودجه نفت نماند.

لاریجانی همچنین با بیان اینکه باید برنامه ریزی زمانی برای حل مشکلات در سطح کلان داشت، یادآور شد: وضعیت اشتغال با سرمایه گذاری سنگین حل نمی شود و باید به سمت سرمایه گذاری های خرد و کوچک حرکت کرد البته ممکن است در درازمدت به نفع نباشد اما برای ایجاد اشتغال فراگیر و جلوگیری از بحران نیاز است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: باید از IT و مشاغل خانگی، مشاغل مربوط به گردشگری و کشاورزی که شامل گلخانه داری و پرورش ماهی در قفس می شود استفاده کرد که بسیار ثروت افزا هستند.

وی در ادامه آموزش برای اشتغال را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: باید آموزش های فنی و حرفه ای جدی گرفته شود و با فعال سازی بخش خصوصی، متناسب با ظرفیت استان ها آموزش داده شود همچنین باید تکنولوژی آموزشگاه ها نیز مدرن شود.

لاریجانی ادامه داد: در کنار کار روستایی باید صنایع جانبی در حوزه صنعت، معدن و گردشگری نیز فراهم شود تا جوانان مشغول باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر ضرورت استفاده از بازار خارج از ایران برای کارگران و اعزام کارگران ایرانی به این کشورها، خاطرنشان کرد: وزارتخانه باید نقش اساسی در اعزام کارگران سازمانی به کشورها به خصوص همسایگان داشته باشد که به لحاظ اقتصادی و سیاسی بسیار مفید است.

شریعتمداری: تصمیم مجلس در افزایش حقوق و دستمزد بسیار کارگشا بود/مشکل صندوق‌ها را حل می‌کنیم

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در سال 97 و برنامه های آن برای سال 98 اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تیمی از کشور کرواسی در ایران حضور دارد که قرار است مجموعه سازمان فنی و حرفه ای با رایزنی با آنها اقدام به اعزام نیروهای متخصص به این کشور کند.

وزیر تعاون در ادامه با بیان اینکه بودجه تعیین شده برای این وزارتخانه در سال 98 نسبت به سال 97 رشد داشته است، عنوان کرد: کاستی هایی همیشه وجود دارد اما امیدواریم در طول سال با تدابیری که اندیشیده ایم بتوانیم آن را جبران کنیم.

وی در ادامه تصمیم مجلس برای قانونی کردن افزایش حقوق و دستمزد را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مصوبه بسیار کارگشا بود و در غیر این صورت ما نمی توانستیم اقدام به افزایش حقوق کنیم البته تلاش داریم این اقدام به گونه ای صورت گیرد که نه تنها به هزینه های کارفرما اضافه نشود بلکه از آن بکاهد و فشار کمتری وارد آورد.

شریعتمداری همچنین با بیان اینکه برنامه سال 98 وزارت تعاون به صورت دقیق، مکتوب و به معاونت ها ابلاغ شده است، یادآور شد: درباره مسأله صندوق ها مطالعه کرده ایم و همه چیز درباره آنها شفاف شده است لذا تلاش داریم صندوق ها را در یکدیگر ادغام کرده و یا ورشکسته ها را منحل کنیم.

این عضو کابینه دوازدهم درباره شستا عنوان کرد: قصد داریم به این سمت حرکت کنیم که شستا رفته رفته به سمت بورس حرکت کند همچنین تلاش داریم تا طلب خود از افرادی که به وزارت بدهکار هستند را با راهکارهایی دریافت کنیم.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که جوانان باید وارد صحنه شوند البته ممکن است اشتباهاتی نیز داشته باشند اما با کسب تجربه حل می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با بیان اینکه پرداخت ها و دریافت های بهزیستی به صورت کاملا شفاف صورت می گیرد، اظهار داشت: معاونان این وزارتخانه بدون تبلیغات به مناطق سیل زده سرکشی کردند و جابجایی ساکنان به مناطق امن صورت گرفت تا شرایط آنها به ثبات برسد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcewe8e.jh8poi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما