تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۵
جالب است ۰
کارگرانی که در تاریخ ۱۳۹۷.۱۲.۲۹ با کارفرمای خود قطع همکاری کرده اند، تا شنبه ۳۱ فروردین برای بیمه بیکاری وقت دارند
مهلت ۳ روزه کارگران اخراجی برای دریافت بیمه بیکاری
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،کارگران و کارکنانی که در تاریخ 1397.12.29 با کارفرمای خود قطع همکاری کرده اند و قرارداد آنها در پایان سال 97 تمدید نشده است، تنها تا روز شنبه 31فروردین ماه فرصت دارند که جهت تشکیل پرونده بیمه بیکاری، به دفاتر بیمه بیکاری سراسر کشور مراجعه نمایند .

مهلت 30 روزه کارگران بیکار شده برای دریافت بیمه بیکاری

باتوجه به اینکه اغلب ادارات کار و دفاتر بیمه بیکاری سراسر کشور در روزهای پنجشنبه تعطیل هستند ، بیکاران  تشکیل پرونده بیمه بیکاری خود را به روز آخر( شنبه ) موکول نکنند و ظرف امروز ( چهارشنبه 28 فروردین ماه ) نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند.

*مقرری بیمه بیکاری برای کارگران مشمول از روز اول قابل پرداخت است

کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره مهلت کارگران برای دریافت بیمه بیکاری گفت: در سال گذشته حدود 30 هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی، بازآموزی و تجدید مهارت معرفی شدند و  در 9 ماهه سال جاری، حدود 22 هزار و 500 نفر به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

وی ادامه داد: مقرری بیمه بیکاری برای کارگران مشمول از روز اول بیکاری قابل پرداخت است، کارگران مکلفند ظرف 30 روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمادگی خود را برای اشتغال تخصصی و یا مشابه آن اعلام کنند.

یاوری با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 254 نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، افزود: کارگران مجرد، مشمول بیمه کاری حداقل 6 ماه و حداکثر 36 ماه و کارگران متأهل و متکفل حداقل 12 ماه و حداکثر50 ماه به نسبت سابقه کاری می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ایام مقرری بیمه بیکاری جز سابقه بیمه‌ای قابل قبول برای بازنشستگی کارگران محاسبه می شود، گفت: برای تعادل بخشی به منابع و مصارف بیمه بیکاری و افزایش پوشش مقرری بگیران بیمه بیکاری، کارگاه های مشترک بین ادارات کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی و شرکای اجتماعی، شکل گرفته و به جدیت این موضوع را پیگیری می کنند.

یاوری ادامه داد:کارآفرینان و کارفرمایان در تمامی واحدهای تولیدی، صنفی، خدماتی و کشاورزی، برای بهره مندی نیروی کار خود از مزایای قانونی نسبت به بیمه کردن کارگران اقدام کنند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به  پیگیری برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری افزود: پیگیری برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی دست‌اندرکاران اجرای قانون بیمه بیکاری قرار دارد و در سال گذشته حدود 16 هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری، بازگشت به اشتغال داشته‌اند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdch-knk.23n-6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما