تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۲
جالب است ۰
۲۰ میلیارد دلار برای صادرات به عراق هدف‌گذاری شد که باید این مهم تا سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.
صادرات به عراق تا ۲ سال دیگر باید به ۲۰ میلیارد دلار برسد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،رضا رحمانی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار کرد: رفع نقدینگی واحدهای تولیدی و صادراتی در واقع گامی مؤثر و هدفمند در راستای توسعه اقتصادی و صنعتی کشور است لذا از بانک‌های عامل و شعب آنها درخواست می‌شود با واحدهای تولیدی و صادراتی همکاری‌های لازم را انجام دهند و نیازهای مالی این واحدها را در جهت رونق تولید کشور برطرف کنند.

وی با بیان اینکه تقویت و حمایت از واحدهای فعال موجود یک تکلیف و اولویت مهم است و باید ظرفیت‌های خالی صادرات و تولید، هدف‌گذاری شوند، ادامه داد: حوزه گسترده صنعت، تولید، بازرگانی داخلی و خارجی نیازمند راهکارهای علمی و عملی جدید برای توسعه و رونق سرمایه‌گذاری است و نباید به راهکارهای فعلی و گذشته بسنده کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تقویت صادرات و افزایش مراودات تجاری با بازارهای بین‌المللی را از اهم برنامه‌های دولت دانست و تصریح کرد: در این راستا واحدهای صنعتی، تولیدی و تجاری باید از علوم و فنون نوین نیز بهره ببرند و یکی از سیاست‌های مهم و تأثیرگذار وزارت صنعت معدن و تجارت و مجموعه هیأت دولت توجه بیشتر به دو مقوله صادرات محصولات باکیفیت به بازارهای جهانی و نیز گسترش فناروی و شرکت‌های دانش بنیان تجاری و تولیدی است که باید با اتکا به دانش و فناوری‌های نوین تولید شوند و کشور به سمت تولید فرآورده‌های صادراتی محور گام بردارد.

رحمانی تاکید کرد: باید از ظرفیت مردم و استفاده از ایده‌های نو و خلاقانه مردم بهره‌گیری شود، چراکه رونق گیری یک واحد تولیدی نقشی مهم در توسعه و رشد کشور و اقتصاد جامعه دارد.

او به کیفیت داشتن کالاهای صادراتی کشور اشاره کرد و گفت: کالاهای تولید شده صادراتی باید از کیفیت و مرغوبیت جهانی برخوردار باشد تا بتوان جایگاه خود در سطح بین الملل را تثبیت کرد و توان رقابت با کالای دیگر کشورها را داشته باشد.

وی در مورد نرخ گذاری اقلام پرمصرفی مانند مرغ، تصریح کرد: نرخ‌گذاری این گونه اقلام خوراکی با نظارت تنظیم بازار است؛ به گونه‌ای که سه ضلع تولید کننده، فروشنده و خریدار متضرر نشوند و قیمت در حد متعادل ثبات یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد وضعیت صنعت و تجارت استان ایلام هم گفت: استان ایلام به واسطه مرز مهران و بازار بکر عراق می‌تواند به یک قطب اصلی صادرات تبدیل شود و در این میان نباید از ظرفیت مردم و تقویت و فعال سازی بازارچه‌های مرزی غافل شد.

رحمانی تاکید کرد: استاندار ایلام به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر صمت در حوزه صنعت، معدن، تولید، تجارت، صادرات و واردات است و این وزارت خانه نیز از دستورات، تصمیم گیری و خواسته‌های استاندار حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: ایلام دارای شاخصه‌های بسیار خوبی چون 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور همسایه عراق، دارا بودن مشترکات قومی و فرهنگی با استان‌های همجوار در آن طرف مرز، امنیت و نزدیک بودن مسیر به کشور عراق می‌تواند در حوزه صادرات برای کشور نقش آفرینی داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این مهم که استان ایلام با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد می‌تواند در حوزه صنعت بهتر از این عمل کند، اضافه کرد: دنبال این هستیم که زنجیره ارزش افزوده را تکمیل کنیم و برای این موضوع نیازمند مشارکت همگانی هستیم.

وی در آخر ضمن اشاره به شعار راهبردی سال، گفت: رونق تولید راهکار و چاره مشکلات پیش رو است.

قاسم سلیمانی دشتکی - استاندار ایلام - نیز در این نشست گفت: بسیاری از راه‌های دسترسی به شهرک‌های صنعتی و صنایع ما و همچنین آب، برق و گاز بسیاری از واحدهای صنعتی در استان دچار آسیب شده که باید به سرعت نسبت به گزارش این خسارات به مرکز اقدام شود.

وی ادامه داد: در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی و جذب سرمایه گذاران برنامه‌هایی ارائه شده که ان‌شاءالله در جلسه‌ای در مرکز ارائه خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: اگر می‌خواهیم سرمایه‌گذار وارد استان کنیم حتی باید زمین و امکانات مجانی در اختیار آنها در شهرک‌های صنعتی قرار دهیم و راه ورود سرمایه‌گذاری را با ایجاد مشوق‌های لازم و برداشتن بروکراسی اداری باز کنیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb9aba.rhbsgpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما