تاریخ انتشار :جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۷
جالب است ۰
در گفت و گو با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد

بازار سهام در سال ۱۳۹۸ چگونه خواهد بود؟

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است عوامل بنیادی بسیاری وجود دارد که نشان از رشد قیمت‌ها در بازار سرمایه برای سال جاری می‌دهد؛ درآمد ارزی دولت و امکان یا عدم امکان سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی با بازار سرمایه از جمله این عوامل است.
بازار سهام در سال ۱۳۹۸ چگونه خواهد بود؟
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،فردین آقابزرگی  درباره وضعیت بازار سهام در سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: از دید من در سال جاری نیز قیمت سهم‌ها در بورس روند افزایشی خواهد داشت اما این رشد به اندازه سال ۱۳۹۷ نخواهد بود.

وی با اشاره به عوامل رشد دهنده قیمت‌ها در بورس تهران گفت: با توجه به پیش‌بینی مقدار تورم در بودجه سال ۱۳۹۸، ثبات قیمت کالاهای اساسی و نفت در جهان و سودآوری شرکت‌های صادرات محور که وزن قابل توجهی در نوسانات شاخص دارند، انتظار می‌رود که قیمت‌ها در بازار سهام افزایشی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نرخ ارز به عنوان یکی از مهمترین متغیرهای نوسانات شاخص بورس، اظهار کرد: اگر درآمد ارزی و صادراتی دولت کاهش یابد، قیمت ارز با افزایش مواجه می‌شود و این موضوع سبب می‌شود که قیمت سهم‌ها در بورس افزایش یابد.

آقا بزرگی با اشاره به بازارهای موازی با بازار سرمایه، بیان کرد: نبود زمینه سرمایه‌گذاری در بازار مسکن به دلیل رشد فزاینده قیمت مسکن در سال قبل و همچنین زمینه‌های نا مساعد برای سرمایه‌گذاری در بازارهای غیر متشکل، غیرقانونی و غیر نقدشونده همچون طلا و ارز می‌تواند به رشد بازار سهام کمک کند.

وی هم‌چنین به تغییر سیاست‌های بازار پول اشاره کرد و گفت: تغییر سود روز شمار به سود ماه شمار از عواملی دیگر است که می‌تواند با رشد بورس کمک کند. از طرفی افزایش حجم نقدینگی در کنار کاهش قدرت خرید کردم نیز در رشد سرمایه‌گذاری در بورس مؤثر است، تمام این عوامل در کنار هم می‌تواند دیدی از سرمایه گذاری در بازار سرمایه به سرمایه گذاران دهد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdnx0o.yt0ko6a22y.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما