تاریخ انتشار :جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۲
جالب است ۰
یک عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: البته نباید تنها صادرکنندگان را مقصر دانست چرا که عواملی مانند عدم وصول مطالبات، تحریم، قاعده زمانی بازگشت ارز، فروش نسیه و نرخ پایه صادراتی در این امر دخیل هستند.
عمده‌ترین موضوع بازار سرمایه تحریم است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،عباس آرگون در مورد عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه در سال 98 گفت: در سال 98 عوامل متعددی مانند نرخ ارز، نرخ سود بانکی، تحریم‌ها، صادرات و واردات و تعاملات بازارها می‌تواند این بازار را تحت تاثیر قرار دهد که عمده‌ترین آنها موضوع تحریم است که به نوعی سایر عوامل مانند صادرات و واردات و نرخ ارز را متاثر می‌کند.

وی ادامه داد: البته نباید از عوامل داخلی مانند عدم هماهنگی بخش های مختلف اقتصادی، تصمیم‌های خلق‌الساعه که به نوعی خودتحریمی محسوب می‌شود، غافل شد.

عضو اتاق بازرگانی اتاق تهران در مورد موضوع پیمان سپاری ارزی گفت: باید توجه داشت صادرات مقدم بر بازگشت ارز به کشور است اما صادرکنندگان باید ارز را به کشور را بازگردانند چون صادرات یک روند پایدار و مستمر است که صادرات مجدد در گرو بازگشت ارز و خرید مواد اولیه است.اصلا مگر می‌شود بدون بازگشت ارز تولید و صادرات را ادامه داد؟

وی افزود: البته نباید تنها صادرکنندگان را مقصر دانست چون عواملی مانند عدم وصول مطالبات، تحریم، قاعده زمانی بازگشت ارز، فروش نسیه و نرخ پایه صادراتی در این امر دخیل هستند. مثلا وقتی صادرکننده 100 واحد صادرات دارد و نرخ پایه صادراتی 150 واحد است معلوم است امکان فروش و بازگشت ارز وجود نخواهد داشت.

آرگون تصریح کرد: بنابراین در موضوع بازگشت ارز صادراتی به کشور باید مجموعه‌ای از دلایل را بررسی کرد و همچنین در کنار تاکید بر بازگشت ارز حاصل از صادرات باید بستر و زمینه صادرات را فراهم و با رفع موانع روند آن را تقویت و تسهیل کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdci5ra5.t1aw52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما