تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۶
جالب است ۰
بازارهای آسیایی معاملات امروز را در روند منفی آغاز کردند و بر خلاف روز گذشته دوباره مسیر نزولی را ترجیح دادند.
افت متغیرهای آسیایی و تمایل سرمایه گذاران به بازار طلا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، بازارهای آسیایی امروز در حالی معاملات را آغاز کردند که حفظ روند صعودی شاخص ها در روز معاملاتی گذشته ناتوان ماندند و ترس از رکود اقتصادی موجب افت این متغیرها شد.

بر اساس این گزاش، شاخص آسیا پاسفیک با افت 0.1 درصدی همراه شد در حالی که شاخص نیکی ژاپن با کاهش 0.6 درصدی همراه شد.

شاخص شانگهای چین با افت 0.6 درصدی رو به رو شد و شاخص CSI در چین با افزایش 1.1 درصدی رو به رو شد در حالی که بازار هنگ کنگ شاهد افزایش 0.5 درصدی شاخص اصلی بود.

نگرانی از رکود اقتصادی در کشورهای پیشرفته و سرایت این رکود به دیگر کشورهای جهان، سهامداران را نسبت به معاملات سرد کرده است.

در این بین، سرمایه گذاران ورود به بازارهای سهام را در این شرایط مناسب نمی دانند و ترجیح می دهند با ورود به بازار طلا، نقشه سرمایه گذاری خود را تغییر دهند. به همین دلیل بازارها با افت تمایل سرمایه گذاران و کاهش تقاضا برای خرید رو به رو شده اند .

هیروکازو کابه یا، مدیر تحلیل گران کارگزاری دایوا در توکیو در این خصوص اظهار داشت: بازار هنوز در نگرانی نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا به سر می برد .آینده اقتصادی آمریکا یکی از نکات ابهام برانگیز است و به همین دلیل سرمایه گذاران ترجیح می دهند تا شفاف شدن اوضاع دست به خرید سهم نزنند.

از سوی دیگر در تازه ترین آمار منتشر شده، تولید ناخالص داخلی آسیا در سال آینده از سایر قاره ها فراتر رفته است و پس از یک قرن مجددا تبدیل به قدرت اول اقتصاد دنیا می شود.

بر اساس این آمار، جمعیت آسیا 4.6 میلیارد نفر معادل نصف جمعیت دنیا بوده است و از 30 شهر بزرگ دنیا، 21 شهر از آن در این قاره قرار دارند. مساحت این قاره به تنهایی 30 درصد دنیا بوده است و درآمد سرانه هر آسیایی در سال گذشته 7090 دلار تخمین زده شده است.

در اروپا نیز، با افزایش نگرانی از سرد شدن اقتصاد دنیا، موضوع کاهش بیشتر بهره توسط بانکهای مرکزی موجب کاهش نرخ اوراق قرضه شرکتهای بزرگ و معتبر آلمان شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgwx9t.ak9nw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین