تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۹
جالب است ۰
با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، هنوز یک میلیون نفر از جاماندگان بسته حمایتی دولت در انتظار واریز بسته‌ها هستند و در این میان سازمان برنامه معتقد است وزارت رفاه لیست مشمولان را نداده و از طرف دیگر وزارت رفاه اعلام می‌کند در انتظار بودجه است.
یک بام و دو هوای دولت در واریز بسته حمایتی به جاماندگان
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، در حالی که به روزهای پایانی سال می رسیم اما هنوز بسته حمایتی دولت به یک میلیون نفر از مشمولانی که نتوانستند این بسته ها را بگیرند داده نشده است.

احد رستمی مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت رفاه در این باره می گوید: قرار بود به یک میلیون نفر از جاماندگان بسته حمایتی تا 15 اسفند بسته ها داده شود.

وی می گوید: به‌ دلیل عدم‌تأمین اعتبار این کار هنوز محقق نشده است در حالی که برای واریز ریالی بسته حمایتی به خانواده‌ها به 230 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و سازمان برنامه و بودجه این پول را تزریق نکرده است.

اما سازمان برنامه و بودجه نظر دیگری داشته و معتقد است: سازمان برنامه بر اساس تعهدات خود در زمان بندی مشخص شده  عمل کرده و از ابتدا نیز تاکید  بر این داشت که تمام واریزها در ارتباط با بسته حمایتی از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام شود و این موضوع نیز به مسئولان وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی اعلام شده است.

بنابراین به گفته مسئولان سازمان برنامه و بودجه، علی رغم تاکید فراوان، اما مسئولان وزارت رفاه و تامین اجتماعی قبول نکردند و اعلام داشتند که اسامی بیمه شدگان در اختیار این سازمان است و در صورتی که اعتبار مورد نیاز در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد فرایند واریزها انجام می‌شود.

اما براساس بررسی های اخیر گویا این سازمان برنامه و بودجه است که بودجه را در اختیار وزارت رفاه قرار نداده است.

به استدلال مسئولان و کارشناسان دفتر مطالعات رفاهی، نامه درخواست واریز بودجه از سوی وزارت رفاه به سازمان برنامه و بودجه داده شده اما پاسخی دریافت نشده است؛این درحالی است که هر روز با مراجعه بالای متقاضیان در وزارت رفاه مواجه هستند.

به گفته یکی از کارشناسان، در سامانه ثبت جاماندگان، حدود 4 میلیون نفر ثبت نام کرده بودند در حالی که سه میلیون نفر از آنها قبلا بسته خود را گرفته بودند و فقط یک میلیون مشمول واقعی هستند.

اگر بودجه این بسته ها از سوی سازمان برنامه و بودجه سریعا واریز شود، وزارت رفاه مشکلی در پرداخت این بسته ها در این روزهای پایانی ندارد چراکه لیست جاماندگان را به سازمان برنامه ارسال کرده است.

مدیرکل امور رفاهی وزارت رفاه می گوید: به این یک میلیون نفر از افراد واجد شرایط، با توجه به بعد خانواده‌ای که دارند، مستحق دریافت بسته حمایتی از 100 تا 350 هزار تومان خواهند بود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcexz8e.jh8nwi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما