تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۶
جالب است ۰
بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته را نیز همچنان در مدارصعودی طی کرد. به این ترتیب شاخص کل توانست رشد ۳/ ۰ درصدی را به ثبت برساند و در آستانه ورود به کانال ۱۶۸هزار واحدی متوقف شود.
شاخص بورس آستانه مرز ۱۶۸ هزار واحدی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در بازار دیروز معامله‌گران در حالی شاهد رشد 538واحدی شاخص کل و رسیدن آن به مرز 167هزار و 910واحد بودند که بازار در انتظار عرضه اولیه سه شرکت بود.

بر این اساس سه شرکت تامین سرمایه نوین، بیمه معلم و تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر آخرین عرضه‌های اولیه سال 97را رقم خواهند زد. در کنار شاخص کل دیروز شاخص کل هموزن نیز توانست با افزایش 84 واحدی عدد 31 هزار و 407 واحد را ثبت کند. امروز تامین سرمایه نوین به‌عنوان سومین تامین سرمایه بورسی به روی تابلو می‌رود. به این ترتیب براساس برنامه مدون شده امروز 700 میلیون سهم «تنوین» در محدوده قیمتی 210 تا 220 تومان در بازار دوم معاملات بورس تهران و با سهمیه هر کد 3000 سهم عرضه می‌شود. با این عرضه عملا شمار شرکت‌های عرضه‌شده در سال جاری به 19شرکت می‌رسد و دو عرضه اولیه پشت سرهم احتمالا پایان‌دهنده پرونده سال 97 بازار سرمایه خواهد بود. دو شرکت فرابورسی با نمادهای «ومعلم» و «بزاگرس» به ترتیب در روزهای شنبه و یکشنبه عرضه اولیه می‌شوند. از سوی دیگر روز گذشته مجمع فوق‌العاده گروه صنعتی سدید با افزایش سرمایه 1890 درصدی از محل مازاد تجدید اریابی دارایی‌ها موافقت کرد تا این شرکت فرابورسی آماده خروج از زیان سنگین باشد. به این ترتیب سرمایه شرکت از 20 به 398 میلیارد تومان خواهد رسید و قادر به اصلاح ساختار مالی و خروج از زیان سنگین و ماده 141 قانون تجارت می‌شود. در گروه واسطه‌گری مالی، دیروز سرمایه‌گذاری سپه در مجمع خود در حداکثر تقسیم سود از 305 ریال، 270 ریال تقسیم کرد. از سوی دیگر در گروه تجهیزات نیز مجمع هپکو با افزایش سرمایه 804درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها موافقت کرد. در گروه بانکی نیز بانک صادرات دیروز در حالی شاهد برگزاری مجمع افزایش سرمایه و موافقت با افزایش سرمایه بود که به گفته مدیرعامل این بانک در جمع صاحبان سهام اعلام کرد: سال ٩٨، سال جهش و حرکت شتابان به سمت سودآوری خواهد بود. در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به 650میلیارد تومان و در فرابورس به 493میلیارد تومان رسید.

https://sarmayegozarionline.ir/vdceez8e.jh8nzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین