تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۷
جالب است ۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تشریح نحوه افزایش حقوق در سال آینده؛

کمترین حقوق‌ها در سال آینده ۵۲۵ هزار تومان افزایش می‌یابد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تشریح نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۸ گفت که کمترین حقوق‌ها در سال آینده ۵۲۵ هزار تومان افزایش خواهد کرد.
کمترین حقوق‌ها در سال آینده ۵۲۵ هزار تومان افزایش می‌یابد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به مصوبه مجلس در جریان بررسی لایحه‌ی بودجه سال 98 و توضیحات علی لاریجانی در جلسه روز یکشنبه مجلس درباره‌ی نحوه افزایش حقوق‌ها گفت: هیچ ابهامی در مصوبه مجلس وجود نداشته است. طبق این مصوبه باید به همه کارکنان شاغل و بازنشسته کشوری و لشگری در سال آینده 400 هزار تومان بدهند که این را از طریق ضریب اعمال می‌کنند به نحوی که مجموع افزایش 400 هزار تومان بشود.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: علاوه بر افزایش 400 هزار تومانی حقوق دولت باید تا 10 درصد نیز افزایش حقوق اعمال کند. عبارت تا 10 درصد به این منظور گنجانده شده که اگر منابع دولت کم باشد مثلاً در حد 9 و نیم درصد باشد ایرادی از سوی شورای نگهبان به این مصوبه گرفته نشود.

وی افزود: در حال حاضر ما 39 هزار میلیارد تومان منابع به این منظور داریم که 24 هزار میلیارد تومان آن برای افزایش 400 هزار تومانی حقوق‌ها و 15 هزار میلیارد تومان برای 10 درصد افزایش حقوق است. در واقع در سال 97، 145 هزار میلیارد تومان برای حقوق‌ها هزینه کردیم که 10 درصد آن 14.5 هزار میلیارد تومان می‌شود.

حاجی بابایی با بیان این که تعداد کارکنان شاغل و بازنشسته با نیروهای مسلح 5 میلیون و بدون آنها 4 میلیون و 300 هزار نفر است تاکید کرد: شرایط برای اعمال افزایش 10 درصدی حقوق‌ها هم مهیا است و برای بازنشستگان کشوری و لشگری هم لحاظ خواهد شد. این افزایش 10 درصدی هم در حقوق، هم در پاداش پایان خدمت و هم در اضافه کار تأثیرگذار است مثل بقیه افزایش حقوق‌هایی که هر سال اعمال می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پیشنهاد دولت برای افزایش 20 درصدی حقوق‌ها در سال 98 گفت: با این مصوبه مجلس 4 میلیون نفر از 5 میلیون مستمری بگیر بیشتر از از آنچه در پیشهاد دولت پیش بینی شده بد افزایش وجود داشت. با این مصوبه پایین‌ترین حقوق که یک میلیون و 240 هزار تومان است چیزی حدود 43 درصد رشد می‌کند و بالاترین حقوق‌ها با احتساب مالیات 10.9 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

بر این اساس پایین‌ترین حقوق‌ها 525 هزار تومان افزایش می‌یابد و بالاترین حقوق‌ها با احتساب مالیات 2 میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد. در حالی که طبق پیشنهاد دولت 250 هزار تومان افزایش برای پایین‌ترین حقوق‌ها و 4 میلیون تومان افزایش برای بالاترین حقوق‌ها اعمال می‌شد. بنابراین ما کم به سمت عدالت حرکت کردیم و سعی کردیم فاصله را کم کنیم.

حاجی بابایی در پایان خاطر نشان کرد: علاوه بر این 4,500 میلیارد تومان دیگر برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری در نظر گرفتیم تا ان‌شاءالله در سال آینده کسی زیر دو میلیون تومان حقوق نداشته باشد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc1sq0.2bqpx8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما