تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۳
جالب است ۰
معامله‌گران بورس تهران همزمان با تکاپوی برخی حقوقی‌ها برای معاملات درون گروهی و تامین مالی در روزهای پایانی سال امروز شاهد اقبال خریداران سهام در شرکت‌های بزرگ به ویژه در گروه فلزات اساسی، پالایشی و تک‌سهم‌های پتروشیمی و معدنی بود.
 تقویت ۲۸۹۹ واحدی شاخص کل بورس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 20 اسفند ماه 97 با افزایش 2900 واحدی به رقم 167 هزار و 371 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 217 واحدی عدد 31 هزار و 322  واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 3524واحدی به رقم 187 هزار و 626 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 2390 واحدی به رقم 125 هزار و 807 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 4578واحدی عدد 321 هزار و 495 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 26 واحدی بر روی رقم دو هزار و 97 واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 495 واحد و  صنایع ملی مس ایران با 286 واحد و صنعتی و معدنی گل گهر با 198 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو با 17 واحد، سایپا با 15واحد و ایران ترانسفو با 13 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات نقدی امروز بورس تهران در حالی به بیش از 761 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و 283 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 174 هزار و 391 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی تهران شیمی، پاکسان، سیمان سفیدنی‌ریز، سیمان خزر، داروسازی دکتر عبیدی، شیرپاستوریزه پگاه خراسان، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، پتروشیمی کازرون، پتروشیمی ممسنی، مهندسی صنعتی روان‌فن‌آور، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتماد گستر، حق تقدم خرید سهام تولید برق ماهتاب کهنوج، مهندسی صنعتی روان‌فن‌آور، بانک سینا، قند لرستان، از سوی بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنعت و معدن،‌سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، درخشان تهران، صنایع بهداشتی ساینا، صنایع بسته‌بندی ایران، سرمایه‌گذاری ارس صبا، شیر پاستوریزه پگاه فارس، صنایع غذایی مینوشرق، شیشه و گاز، تامین سرمایه لوتوس پارسیان، سرمایه‌گذاری غدیر، بیمه دانا، بیمه کوثر، صنعتی دریایی ایران و معادن منگنز ایران متوقف شدند.

امروز همچنین 52 درصد از سهام کنترلی پتروشیمی امیرکبیر برای عرضه در روز یکشنبه 26 اسفند به قیمت پایه کل 3454 میلیارد و 401 میلیون و 600 هزار تومان از طریق بازار پایه فرابورس آگهی شد.

نماد معاملاتی شرکت شهد نیز به دلیل عدم برطرف شدن ابهام در اطلاعات این ناشر همچنان با تعلیق تا تاریخ 10 اردیبهشت 98 مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارند 50 میلیون سهم سرمایه‌گذاری صنعت بیمه به ارزش کمتر از 22 میلیارد تومان با معاملات انتقالی همراه بود.

همچنین 40 میلیون سهم بانک اقتصاد نوین به ارزش 10 میلیارد تومان با تجمیع سهام به کد سهامدار عمده روبرو شد.

همچنین 35 میلیون سهم پالایش نفت بندرعباس به ارزش 39 میلیارد تومان کد به کد شد.

در گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید نیز بیش از 30 میلیون سهم به ارزش کمتر از 13 میلیارد تومان معاملات کد به کد را تجربه کرد.

همچنین 30 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش کمتر از 10 میلیارد تومان معاملات انتقالی را نظاره‌گر بود و در نهایت بیش از 23 میلیون سهم صنعت و تجارت آداک به ارزش کمتر از 14 و نیم میلیارد تومان و 20 میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان با معاملات انتقالی مواجه بود.

همچنین بانک تجارت با معاملات انتقالی 15 میلیون سهمی به ارزش 2  و نیم میلیارد تومان مواجه بود.

امروز 12 میلیون سهم معدنی صنعتی چادرملو به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان و 10 میلیون سهم سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی به ارزش بیش از دو میلیارد تومان با تجمیع سهام به کدهای درون گروهی همراه شد و در آخر اینکه بیش از 5 مییون سهم ویتانا به ارزش 5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

بر اساس این گزارش امروز بیش از 40 میلیون سهم ریل سیر کوثر به ارزش بیش از 24 میلیارد تومان در بازار معاملاتی بلوکی میان دو کد حقوقی منتقل شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملات متعادل را در اغلب نمادهای معاملاتی نظاره گرد بود که جذاب شدن قیمت سهام در واپسین روزهای باقیمانده تا پایان سال در کنار انتظارات تورمی سال آینده باعث شد تا امروز بازار سهام با خریداران بیشتری نسبت به فروشندگان سهام روبرو باشند.

در این بین گروه فلزات اساسی و تک سهم‌های گروه پالایشی و پتروشیمی در کنار معدنی‌ها و همچنین گروه‌های سرمایه‌گذاری چند رشته‌ای صنعتی، زراعت و خدمات وابسته، سیمانی‌ها،‌گروه برق و محصولات شیمیایی در کانون توجه خریداران سهام قرار دارند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcirua5.t1awv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین