تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۴
جالب است ۰
یک دیپلمات سوری از گفتگو‌ها برای به صفر رسیدن تعرفه تجاری میان دو کشور ایران و سوریه خبر داد و گفت: اکنون تعرفه تجارت میان دو کشور ۴ درصد است.
 تعرفه تجاری ایران و سوریه به صفر می‌رسد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، علی السید احمد، کاردار سفارت سوریه در ایران در نشست هیئت تجاری این کشور با اتاق تعاون ایران با اشاره به 18 توافق همکاری ایران و سوریه در زمینه‌های تجاری و تاسیس راه‌های زمینی و دریایی برای تجارت میان دو کشور گفت: روابط تجاری دو کشور سالانه 200 میلیون دلار است که حجم پایینی است و تناسبی با سطح روابط سیاسی دو کشور ندارد.

وی از هیئت‌های تجاری دو کشور خواست تا برای گسترش روابط تجاری تلاش کنند و گفت: یکی از مشکلات در این زمینه مشکل تامین مالی صادرات است که امیدواریم بتوانیم تبادل تجاری را با ریال ایران و لیر سوریه انجام دهیم.

این مقام سوری با تاکید بر اینکه نباید در گسترش تبادلات تجاری از تحریم‌ها بترسیم، گفت: این حق ماست که تبادل تجاری ما به مراحل پیشرفته برسد.

وی در ادامه به گفتگو‌های دو کشور برای گسترش روابط تجاری اشاره کرد و گفت: در این زمینه تلاش داریم تا تعرفه تجاری بین دو کشور که اکنون 4 درصد است را به صفر برسانیم تا مبادلات آسان‌تر انجام شود.

کاردار سفارت سوریه در ایران با تاکید بر اینکه برای مقامات سوری بازسازی کشور از سوی ایرانی‌ها اولویت دارد، از بخش خصوصی و دولتی ایران دعوت کرد تا در بازسازی زیرساخت‌های سوریه مشارکت کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdjz0o.yt0k56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما