تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۳
جالب است ۰
مرکز آمار اروپا اعلام کرد یک پست از هر سه پست مدیریتی در اختیار زنان است.
 چند درصد پست‌های مدیریتی اروپایی در اختیار زنان است؟
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،حدود 9.4 میلیون مدیر در اروپا وجود دارد که از این تعداد 6 میلیون نفر مرد و 3.4 میلیون نفر معادل 36 درصد زن هستند. با این حال تا پایان سال 2018 سهم زنان از کرسی‌های هیأت مدیره شرکت‌های بزرگ اروپایی تنها 27 درصد بوده است.

بیشترین سهم زنان از مشاغل مدیریتی در سطح اتحادیه اروپا در لتونی با 56 درصد مشاهده شده است و پس از این کشور، بلغارستان و استونی هر دو با 49 درصد، لهستان و اسلوونی هر دو با 47 درصد، مجارستان با 43 درصد، لیتوانی و سوئد هر دو با 42 درصد، ایرلند با 41 درصد و اسلواکی با 40 درصد قرار گرفته‌اند.

برخلاف تصور عمومی، کشورهای صنعتی و پیشرفته غرب اروپا کمترین میزان سهم زنان از مشاغل مدیریتی را دارند به گونه‌ای که زنان لوکزامبورگی تنها 15 درصد از این مشاغل را عهده دار هستند و زنان قبرسی با 23 درصد چک، دانمارک و ایتالیا هر سه با 29 درصد، هلند با 29 درصد، آلمان با 30 درصد و یونان و اتریش با 32 درصد، بیشترین اختلاف بین تعداد مدیران زن و مرد را دارا هستند.

در بین اعضای هیأت مدیره نیز زنان فرانسوی با 44 درصد، بیشترین سهم را دارند و پس از آنها، زنان ایتالیایی و سوئدی با 36 درصد، فنلاند با 35 درصد و آلمان با 34 درصد حضور دارند. از طرف دیگر کمترین حضور زنان در بین اعضای هیأت مدیره شرکت‌های بزرگ اروپایی مربوط به استونی با 8 درصد است و پس از این کشور، یونان با 9 درصد، مالت با 10 درصد، قبرس، لیتوانی و رومانی هر سه با 11 درصد و لوکزامبورگ با 13 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchxvnk.23nm-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما