تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴
جالب است ۰
هند برای اجاره زیردریایی اتمی از روسیه قراردادی را به ارزش بیش از ۳ میلیارد دلار با این کشور امضاء کرد.
هند با وجود تهدید آمریکا قرارداد ۳ میلیارد دلاری با روسیه بست
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،منابع نظامی اعلام کردند دهلی نو قرار دادی را با مسکو به منظور اجاره زیردریایی اتمی از روسیه برای نیروی دریایی هند منعقد کرد. ارزش این قرار داد بیش از 3 میلیارد دلار است و روسیه متعهد به تحویل زیردریایی Chakra III به هند تا سال 2025 میلادی است.

نیروی دریایی هند پیش از این دو زیردریایی دیگر از روسیه با نام Chakra II اجاره کرده بود که تاریخ قرار داد آن در سال 2022 میلادی به پایان می رسد. همچنین یکی از منابع نظامی هند اعلام کرد که زیردریایی های فعلی که در اجاره هند هستند تا حداقل سال 2025 میلادی تمدید خواهند شد تا زیر دریایی جدید از هند تحویل گیرد.

بر همین اساس، این قرارداد با وجود تهدید تحریم های مالی ایالات متحده علیه هند به دنبال خرید سامانه اس 400 هند از روسیه مطرح می شود. هند قراردادی را به ارزش 5.43 میلیارد دلار با روسیه برای خرید 5 واحد سامانه اس 400 متحرک در اکتبر سال 2018 میلادی امضاء کرد.

بر پایه این گزارش، ایالات متحده نگرانی خود را در ارتباط با برنامه هند برای خرید سامانه اس 400 از روسیه اعلام کرده و تصریح کرد که تحریم هایی در این ارتباط ممکن است متوجه هند شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdch-vnk.23nmxdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما