تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۵
جالب است ۰
عضو هیئت مدیره سازمان بورس : مهمترین رویداد مالی کشور در سه حوزه بازار سرمایه، بانک و بیمه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود
نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سعید فلاح پور در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: این نمایشگاه مهمترین رویداد مالی کشور است و سال آینده سال ویژه تری برای این پدیده خواهد بود، زیرا بعد بازار سرمایه متفاوت شده و اعداد بازار سرمایه قابل مقایسه با سال گذشته نیست.

وی ادامه داد: اندازه بازار سرمایه به 900 هزار میلیارد تومان رسیده و حجم معاملات رشد خوبی را تجربه کرده است به طوری که در انتهای سال 96 چهار بورس تهران، فرابورس، بورس انرژی و بورس کالای ایران 245 هزار میلیارد تومان حجم معاملاتشان بوده که این رقم امسال به 380 هزار میلیارد تومان رسیده است.
فلاح پور افزود: اندازه صندوق‌های سرمایه گذاری و انتشار اوراق نشان دهنده رشد قابل توجه در بازار سرمایه است.
وی با اشاره به این که امسال این رویداد متفاوت است، گفت: اقبال زیادی از طرف فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی به طرف بازار سرمایه شده و حجم تقاضا برای تأمین مالی از طریق بازار سرمایه به شدت افزایش پیدا کرده است.
فلاح پور افزود: در سال‌های گذشته همه می‌گفتند که نقش بازار سرمایه باید در تأمین مالی بیشتر شود، اما امسال این تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، یک باید شده و به عمل تبدیل شده است و همچنین مهمترین راه تأمین مالی برای توسعه کشور بازار سرمایه شده است.
وی با بیان این که بانک‌ها و بیمه‌ها با ما در تعامل هستند که بتوانند تأمین مالی خود را انجام دهند، گفت: در حال حاضر برای بیمه‌ها اوراق تأمین مالی بیمه را طراحی کردیم که دستورالعمل این اوراق مالی در بورس تهران تصویب شده و باید در شورای عالی بورس هم تصویب شود.
عضو هیئت مدیره سازمان بورس ادامه داد: این اوراق مالی بیمه در دستور کار شورای عالی بورس است که در صورت تصویب شدن به سرعت اجرایی می‌شود، زیرا بیمه مرکزی به دنبال انتشار این اوراق است.
فلاح پور گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا به توسعه بازار سرمایه کمک کنیم و برای توسعه اقتصادی از طریق بازار سرمایه به فرهنگ سازی نیاز داریم.
وی افزود: شناسایی ابزار‌ها در بازار سرمایه و آشنایی با قوانین بازار سرمایه اقدامات بسیار مهمی است که باید انجام شود، زیرا در حال حاضر بسیاری از افراد فقط ابزار وام گرفتن از بانک‌ها را می‌شناسند.
فلاح پور گفت: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با فضایی بالغ بر 13 هزار و 500 متر مربع و 115 شرکت از حوزه‌های مختلف اقتصادی بانک و بیمه برگزار می‌شود که البته تعدادی از شرکت‌های استارتاپ نیز تقاضای خود را برای این نمایشگاه ارسال کرده اند که تعداد شرکت‌ها به احتمال زیاد به 220 شرکت خواهد رسید.
وی افزود: 16 بیمه و 8 بانک تا به امروز تقاضای خود را برای این نمایشگاه ارسال کردند.
عضو هیئت مدیره سازمان بورس با بیان این که توصیه جدی من به نهاد‌های مالی این است که این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی در اختیار ما قرار خواهد گذاشت گفت: به آن‌ها توصیه می‌کنم از فرصت‌های این نمایشگاه استفاده کنند، زیرا در این نمایشگاه مسابقات جدید طراحی شده و کارگاه‌های آموزشی برقرار می‌شود و آن‌ها می‌توانند بازاریابی فعال انجام داده و از نیرو‌های متخصص بهره‌مند شوند.
فلاح پور در خصوص حضور استارتاپ‌ها نیز افزود: برخی از شرکت‌های استارتاپی در سال گذشته در نمایشگاه شرکت داشتند که امسال جزو استارتاپ‌های سرشناس هستند.
وی گفت: فرهنگسازی و بازار یابی در گسترش بازار بسیار اثرگذار هستند و این نکته که در حال حاضر بازار‌های رقیب شرایط مساعدی ندارند و اقبال به سمت بازار سرمایه بیشتر شده شاید درست باشد، ولی باید از این فرصت ایجاد شده به صورت هوشمندانه استفاده کنیم.
عضو هیئت مدیره سازمان بورس در خصوص تأثیر اخبار سیاسی و اقتصادی بر روی شاخص بورس افزود: درست است که اخبار سیاسی و اقتصادی بر روی شاخص‌های بورس اثرگذار است، اما باید ببینیم این فاکتور‌ها چه میزان اثرگذاری دارد.
فلاح پور درباره معافیت مالیاتی برخی از شرکت‌های بورسی گفت: شرکت‌هایی که در بورس ثبت شده باشند و افزایش سرمایه خود را از طریق سود انباشته خود بدهند از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg7y9t.ak9tx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین